„Táto zaťažkávacia skúška, ktorú dnes robíme, je veľmi dôležitá na to, aby sme mohli podať žiadosť o samotnú kolaudáciu električkových tratí. Dnešným dňom meriame rovinatosť, smerové usporiadanie koľajníc, únosnosť podložia a, samozrejme, ešte aj všetky účinky, ktoré vznikajú od prejazdu električiek,“ spresnil Bálint. Ďalej priblížil, že skúšobná jazda kopíruje všetky najhoršie vlastnosti električkovej záťaže. „Sú tam vrecia, čiže kopíruje to cestujúcu verejnosť, najprv idem pomaly, potom ideme maximálnou rýchlosťou,“ podľa neho prístroje podali výstup z toho, ako je električková trať urobená.
Ako povedal Martin Petruško – viceprimátor mesta Košice, poverený riadením mesta, kolaudačný proces sa začne 31. augusta, keď bude stavba odovzdaná. Podľa jeho slov úsekom od okružnej križovatky Moldavská po križovatku Štúrova – Kuzmányho – Žižkova budú električky premávať po ukončení kolaudačného konania.
Petruško pripomenul, že rekonštrukcia električkových tratí má najmä zvýšiť bezpečnosť. „Staré trate už nespĺňali technické a bezpečnostné parametre,“ uviedol. Ako dodal, mesto chce aj týmto spôsobom nielen zmodernizovať, ale aj zefektívniť cestovanie mestskou hromadnou dopravou (MHD). „Vieme, ako v Košiciach rezonuje problém parkovania, dynamická a statická doprava idú spolu ruka v ruke. My by sme boli radi, keby sme prilákali ľudí naspäť do MHD, hlavne do električiek. Chceme, aby mal človek motiváciu sadnúť si do električky a aby sa z miesta A do miesta B dostal rýchlejšie, ako na aute,“ uzavrel Petruško.