„V rámci servisu poskytovateľ zabezpečí odstránenie porúch na zariadeniach, výmenu chybných komponentov zariadenia tak, aby zariadenie uviedol do opätovnej plnohodnotnej prevádzky. Zároveň pri odstraňovaní poruchy zariadenia vykoná prípadné servisné prehliadky podľa odporúčania výrobcu zamerané na základnú diagnostiku, implementovanie odporúčaných opráv mikrokódov, aktuálnych verzií operačných a riadiacich systémov za účelom odhalenia potenciálnych zdrojov porúch a vykonania potrebných servisných zásahov, s cieľom znížiť riziko opakovanej poruchy zariadenia,“ konštatuje zmluva.
V rámci dohodnutého rozsahu činností má dodávateľ pre ministerstvo zabezpečiť pozáručný autorizovaný servis technológií pre sieťovú infraštruktúru prevádzkovaných v priestoroch pracovísk ministerstva, konkrétne v dátových centrách Banská Bystrica Tajov, Banská Bystrica Timravy a Bratislava Račianska. Konkrétne má ísť o diagnostiku, opravy, odstraňovanie porúch a uvedenie nefunkčných zariadení do prevádzky podľa špecifikácií výrobcu vrátane dopravy a dodávok náhradných dielov.
Ďalšou dohodnutou činnosťou sú pravidelné servisné kontroly sieťovej infraštruktúry a tiež prevádzkovanie činnosti „HelpDesk“. Tá zahŕňa napríklad riešenie hlásení a problémov, kontrolu plánu preventívnych činností alebo informovanie o priebehu servisnej činnosti. „Poskytovateľ vykonáva servisné služby na základe svojich zistení, odporúčaní výrobcu, nahlásenia poruchy objednávateľom alebo na základe objednávateľom potvrdeného odporúčania výrobcu. Objednávateľ bude nahlasovať poruchy alebo požiadavky na opravu zariadení telefonicky alebo elektronicky v režime ‚24×7′,“ uvádza sa v zmluve.
Ministerstvo uzavrelo aj zmluvu o podpore, údržbe a servisných službách v hodnote osem miliónov eur v oblasti telekomunikačnej infraštruktúry. Služby bude poskytovať v rámci celého Slovenska počas 48 mesiacov spoločnosť Alison Slovakia s.r.o. „Ministerstvo vnútra SR pre zabezpečenie komunikačných a prenosových služieb predovšetkým, ale nielen, pre svoje zložky dlhodobo využíva rezortnú privátnu telekomunikačnú sieť, ktorá má neverejný a nekomerčný charakter,“ uvádza rezort s tým, že systém je rozľahlou prenosovou a komunikačnou sieťou, ktorá je dlhodobo a systematicky budovaná na základe princípov zabezpečenia jej vysokej spoľahlivosti, dostupnosti, kapacitnej otvorenosti a komplexnosti služieb pre jej používateľov. Podľa zmluvy musí zabezpečovateľ služieb zabezpečiť servisnú pohotovosť 24 hodín denne a sedem dní v týždni pre prípad závažnej poruchy systému.