Moskva 13. augusta 2019 (HSP/Sputnik/Foto:Screenshot-Youtube)
Na internete sa objavilo video z prvej jazdy veľkého vlaku s dieselovou lokomotívou, skladajúceho sa z niekoľkých desiatok vagónov. Vlak prešiel po krymskom moste. Video publikoval obyvateľ mesta Kerč Vladimír Mordunov
Zábery ukazujú, ako lokomotíva ťahá na krymskom pobreží okolo 40 vagónov s inertnými materiálmi, konkr. štrkom, ktorý je nevyhnutný pre pokládku koľají v oblasti Kerč.
18. júla došlo k spojeniu druhej železnice vo vzdialenosti 19 kilometrov medzi Kerčom a Tamanom. Až do tohto okamihu prichádzali z pevniny na most železničné vozne a služobný motorový vozeň, ktorý k mostu dovážal odborníkov, ktorí kontrolovali pokládku koľají a inštaláciu automatizačného zariadenia na krymskom moste. Teraz však miestni železniční pracovníci poznamenávajú, že prvýkrát na polostrov vlak z Tamanu ťahala Kerčská lokomotíva. Navyše nejde o posunovací rušeň, ktorý zvyčajne ťahá technologické vlaky cez most, ale o skutočnú dvojitú lokomotívu.
“Na železničnej časti krymského mosta pokračujú stavby hornej časti trate,” vysvetlili v informačnom centre Krymský most. “Technický štáb na moste pracuje od leta 2018. A koľajnice položené medzi dvoma stranami sú technologickou cestou pre staviteľa. Po nich sa pohybujú vozíky so štrkom na kladenie koľajového loživa, stroje pre narovnanie koľají, na zváranie koľajníc na rôznych častiach mosta, a tiež zaisťujú prístup z Kerču. V železničnej časti krymského mosta pokračujú práce na hornej koľajovej konštrukcii.
Celkovo bolo na dvojkoľajnej železnici medzi brehmi Tamanu a Kerčom umiestnených takmer 5 tisíc ton koľajníc a viac ako 76 tisíc podvalov. Osobné vlaky by na krymskom moste mali začať jazdiť v decembri 2019. Krymský most je určený pre jazdu vlakov s hmotnosťou 7100 ton. Osobné vlaky budú môcť ísť rýchlosťou až 120 km za hodinu, nákladné vlaky 80 km za hodinu.