Podľa neho zavedenie tejto technológie sotva pomôže zachraniť ľudské životy, ale skráti čas hľadania havarovaného lietadla, rovnako prevádzkovatelia získajú viac informácií o príčinách tragédie a výrazne urýchlia vyšetrovanie incidentov.
“Zmiznutie Boeingu 777 leteckých spoločností Malaysia Airlinesz z radarov, kolaps lietadla tej istej spoločnosti v Donecku a nedávna tragédia lietadla AirAsia QZ8501 preukázali, že hľadanie čiernych skriniek môže niekedy trvať príliš dlho,” povedal Al Baker.
Tentokrát sa zdá, že hlavné letecké spoločnosti prehrali preteky so svojimi menšími konkurentmi, ktorí technológiu prenosu informácie z čiernych skriniek v reálnom čase už zaviedli. Ako sa ukázalo, takýto systém bol už úspešne použitý v Kanade. Letecká spoločnosť First Air vybavila takýmito zariadeniami svoje lietadla uskutočňujúce lety nad odľahlými časťami severného územia ešte v máji roku 2014.
Až doteraz väčšina leteckého priemyslu ignorovala výzvy Medzinárodnej asociácie leteckých dopravcov na zlepšenie technológie čiernych skriniek, pričom sa neustále odvolávali na vysoké náklady.
Odhaduje sa, že inštalácia systému nepretržitého prenosu informácií počas letu stála malú leteckú spoločnosť First Air 1,8 miliónov dolárov, plus 22 tisíc dolárov, ktoré vynakladá na ročnú údržbu tohoto zariadenia. U veľkých medzinárodných leteckých spoločností, v lietadlách, ktoré vykonávajú transatlantické lety, môže byť cena za inštaláciu a konfiguráciu takéhoto systému niekoľkonásobne vyššia.
jf