Bratislava 7. novembra (TASR) – Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) otvorila pre cestujúcich nové zákaznícke centrum na železničnej stanici v Banskej Bystrici. Ide o trináste zákaznícke centrum ZSSK, kde cestujúci majú možnosť získať podrobné a široké informácie a poradenstvo pri cestách v rámci Slovenska a do zahraničia. Samozrejmosťou je nákup vnútroštátnych a medzinárodných cestovných dokladov a rezervácií, možnosť vystavovania preukazov na zľavu cestovného. Cestujúci má možnosť uzatvoriť cestovné poistenie poisťovne UNION alebo si zakúpiť vstupenku cez Ticketportal.
"Nové centrum znamená viac informácií a kvalitnejšie a omnoho širšie poradenstvo. Veríme, že týmto vyhovieme náročnejším požiadavkám spotrebiteľov a súčasne pritiahneme ďalších cestujúcich, ktorí vlaky nevyužívajú, alebo využívajú len zriedka," skonštatoval generálny riaditeľ ZSSK Ing. Pavol Gábor.
Do vybavenia priestorov nového zákazníckeho centra a na jeho stavebné úpravy spoločnosť investovala 81.000 EUR. Zamestnanci zákazníckeho centra sú k dispozícii zákazníkom: – pondelok až piatok a v nedeľu od 7.30 h do 18.15 h – v sobotu od 7.30 h do 16.00 h
V roku 2012 ZSSK prepravila vyše 43 miliónov cestujúcich, z toho v rámci Banskobystrického kraja skoro 4 milióny cestujúcich. Z hľadiska objemu predaných cestovných dokladov je Banská Bystrica na 14. pozícii z celkového počtu 156 tarifných bodov ZSSK. V tomto roku bolo v období od januára až do septembra predaných vyše 346.000 kusov cestovných dokladov (mesačne je to priemerne vyše 38.000 kusov cestovných dokladov).
ZSSK svoje služby ponúka v ďalších 12 zákazníckych centrách v železničných staniciach Humenné, Prešov, Poprad – Tatry, Liptovský Mikuláš, Zvolen, Trnava, Nové Zámky. V Bratislave a v Košiciach sú zákaznícke centrá na železničnej stanici a zároveň aj v centre mesta (v Košiciach na Železničnej 1, Bratislave v priestoroch Dopravného podniku mesta Bratislavy na Hodžovom námestí). Začiatkom roka 2014 ZSSK plánuje ešte vybudovať nové zákaznícke centrum na železničnej stanici Bratislava hlavná stanica.
Všetky podrobnosti o cestovaní vlakom získajú cestujúci na čísle Kontaktného centra 18 188, pri volaniach zo zahraničia +421 2448 58 188, ktoré má nepretržitú prevádzku, v zákazníckych centrách ZSSK, v osobných pokladniciach ZSSK, na emailovej adrese: info@slovakrail.sk alebo na internetovej stránke www.slovakrail.sk alebo www.facebook.com/slovakrail
Informáciu TASR poskytla riaditeľka odboru komunikácie ZSSK Jana Morháčová.