Tento systém, tzv. Virtual marketplace of the future (“virtuálny trh budúcnosti”), poskytuje užitočné informácie pre vodiča. Môže sa týmto spôsobom získať informácie o zľavách či službách v okolí. Reklama by sa mala zobrazovať na displeji komunikačného a zábavného systému iDrive.
Okrem toho, novinkou je, že bude vybavený aj možnosťou vyhľadávania priestoru na parkovanie. Systém bude možné získavať informácie v reálnom čase napr. s údajmi o dostupnosti a cene za parkovanie.
Systém nevyžaduje na strane auta žiadne nové technológie: poloha vozidla je známa vďaka satelitnej navigácií a o doručení reklamného oznámenia sa postará palubné internetové pripojenie BMW ConnectedDrive. Výrobcovia zdôrazňujú, že v každom prípade služba “virtuálnoho trhu” môže byť vypnutá užívateľom.
Ako bolo oznámené, testovanie nových technológií sa vykonáva na sedane BMW 7-Series. Od roku 2013, všetky vozidlá nemeckej ochrannej známky, ktoré sú vybavené pokročilými multimediálnymi systémami budú podporovať prístup k Internetu pomocou bežnej SIM-karty. Je pozoruhodné, že spoločnosť sa stará o všetky náklady v prípade vycestovania do zahraničia ako je roaming.
Ďalšou novinkou z digitálnych majstrov BMW, ako uvádza The Daily Mail, sú analógové Google sklá z nemeckého automobilového priemyslu, je to vysoko špecializovaný prístroj – okuliare, ktoré poskytujú užívateľovi podrobné pokyny pre self-opravy vozidla.
Výrobcovia automobilov používajú rozšírenú realitu aj pri head-up displejoch, namontovaných do predného okna. S výbavou, ktorá ešte pred pár rokmi patrila do žánru sci-fi, sa dnes pomerne bežne stretávajú fanúšikovia značiek BMW. Teraz softvér “chytré okuliare” podporuje všetky súčasné modely BMW a bude aktualizovaný po vydaní úplne nových vozov.
jf