Bratislava 7. apríla (HSP/Foto:Lada/GM-AVTOVAZ)
Lada Niva sa neraz používa ako etalón pre autá do ťažkých podmienok a jej priechodnosť terénom je považovaná za neprekonateľnú. V roku 2010 sa Lada dožila niekoľkých, žiaľ, hlavne kozmetických vylepšení: zmena tvaru predných smeroviek, spätné zrkadlá nastavovateľné zvnútra, či aktualizovaná prístrojová doska. Z pohľadu techniky motor spĺňa normu Euro 4, Niva má novú spojku a aktualizovaný posilňovač bŕzd. Stále je to však žalostne málo v porovnaní s aktuálnou ponukou áut.
V snahe modernizovať Ladu Nivu vzniklo auto Chevrolet Niva – nová karoséria a vnútorné vybavenie, motor a podvozok z pôvodnej Nivy.Konglomerát GM-AvtoVAZ mal pôvodne s novou Nivou veľké plány. Nakoniec je Chevrolet Niva dostupný iba na ruskom trhu a na západne trhy sa naďalej dodáva pôvodná Lada Niva.
Lada Niva sa často porovnáva so Suzuki Jimny: obe autá sú určené do terénu, Jimny ponúka oproti Nive kultivovaný vzhľad za cenu o 5000 euro vyššiu. Spotreba Nivy je vyššia ako u Jimnyho, avšak Niva dokáže dosiahnuť akceptovateľnú ekonomiku prevádzky použitím LPG pohonu. Nedá sa však prehliadnuť, že Lada Niva je zastaralý automobil, ktorý potrebuje novú verziu minimálne na úrovni Chevrolet Niva. Ak sa to podarí, tak Jimny a Niva budú autá vhodné do porovnávacieho testu.