Ekodukt sa nachádza v úseku D2 medzi križovatkami Kúty a Malacky. Jeho úlohou je zachovať migračné trasy pre zver v rámci Alpsko-karpatského koridoru. Nový most je podľa ministra akýmsi splatením dane zo strany ľudí pre zver. Zároveň však prispeje aj k bezpečnosti motoristov. “Zver aj napriek tomu, že sú diaľnice oplotené, migruje, snaží sa dostať z jednej strany na druhú. Takže je to aj bezpečnosť pre motoristov,” konštatoval Brecely.
Šéf NDS Robert Auxt doplnil, že v tomto úseku diaľnice D2 boli strety automobilov so zverou pomerne časté. “Momentálne na tomto úseku sú to v priemere asi tri nehody za mesiac,” vyčíslil.
Zelený most je široký 80 metrov a po okrajoch má drevené oplotenie, ktoré slúži proti oslneniu zveri z dopravy a pre odhlučnenie. Súčasťou stavby sú aj retenčné jazierka, ktoré poslúžia ako napájadlá pre zver a majú prispieť k navádzaniu zveri na ekodukt. Diaľničiari na most vysadili 1178 kusov stromov a 3706 kusov kríkov.
Stavbu vybudovalo združenie firiem Strabag a TUBAU za cenu 5,98 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH) a spolufinancovaná bola z eurofondov. Ide pritom o tretí ekodukt na Slovensku. Ďalšie dva sa nachádzajú na diaľnici D1, jeden na úseku Mengusovce – Jánovce a druhý na úseku Važec – Mengusovce.