Študenti od otvorenia ročníka v októbri 2019 raz mesačne absolvovali odbornú prednášku z lesníctva doplnenú o zážitkové aktivity lesnej pedagogiky. V marci do priebehu projektu zasiahla koronakríza, ktorá ovplyvnila jeho ďalšie smerovanie. Školy ostali zatvorené a vyučovanie detí prebiehalo doma prostredníctvom internetu. NLC našlo náhradné riešenie na webovej stránke lesnej pedagogiky. „Je to malá náplasť oproti skutočnému vzdelávaniu v prírodnom lesnom prostredí, ale snahou koordinátora je aspoň takouto malou troškou nahradiť to, čo za bežných podmienok je v očiach ľudí vnímané ako samozrejmosť,“ uviedla v tom čase organizačná garantka projektu Veronika Jaloviarová. Pripravené materiály boli prístupné aj ostatným deťom, rodičom, pedagógom, aby aj oni mohli virtuálne vstúpiť do lesa. Najväčšia výzva pre všetkých smerovala na realizovanie prechádzok do prírody, ktoré boli v danom období priam odporúčané.
Cieľom projektu Detská lesnícka univerzita je okrem popularizácie lesníctva a vedecko-výskumnej činnosti v lesníctve aj podpora environmentálneho vzdelávania na príklade lesa s dôrazom na princípy udržateľného obhospodarovania slovenských lesov.
Počas desiatich ročníkov navštevovalo univerzitu 237 dievčat a 181 chlapcov, ktorým sa venovalo 59 pedagógov základných škôl, dvaja učitelia stredných škôl, 12 vysokoškolských a 10 lesných pedagógov. Organizátori zrealizovali 82 vysokoškolských prednášok, 60 hodín lesnej pedagogiky, 10 exkurzií, jednu putovnú výstavu a jednu prácu v rámci stredoškolskej odbornej činnosti.
Univerzita vznikla v roku 2010 na základe výzvy Agentúry na podporu výskumu a vývoja a prvý ročník sa konal v školskom roku 2011/2012. Koordinátorom projektu Detská lesnícka univerzita je Národné lesnícke centrum – Ústav lesníckeho poradenstva a vzdelávania Zvolen. Hlavným partnerom sú Vojenské lesy a majetky SR, š.p. a ďalšími partnermi sú Lesy SR, š.p., Lesnícka fakulta Technickej univerzity vo Zvolene a Zvolen – mesto lesníctva.