“Dnes bolo ukončené samotné predpínanie káblov, čiže môžeme povedať, že most je staticky zabezpečený. Predchádzala tomu takmer týždňová príprava. V samotnom telese mosta prebiehala montáž chráničiek a počas nedele (10.9) a pondelka (11.9.) nastrkávanie oceľových lán do chráničiek, ktoré boli v priebehu včerajšieho a dnešného dňa predpínané,” uviedol zástupca zhotoviteľa Viktor Kanda.
Väčšina stavebných prác doteraz podľa jeho slov prebiehala vo vnútorných priestoroch mosta, v takzvaných komorách.
“Nepretržite tam pracovalo 20 ľudí, ktorí sa podieľali na injektáži zvislých nosných konštrukcií i betonáží. Pred týždňom prebehla montáž oceľových konštrukcií – deviátorov, ktoré budú trvalo dotvárať atmosféru mosta a sú viditeľné pri pohľade na celý most zboku od vodnej nádrže,” priblížil Kanda s tým, že v ďalších dňoch budú nasledovať práce na vrchnej stavbe mosta realizáciou dočasnej lávky, ako aj debnenia.
“Zatiaľ ideme podľa harmonogramu a budeme trocha potrebovať aj pomoc počasia, aby v priebehu októbra, novembra nás nezastihli nejaké výraznejšie dažde alebo sneženie,” doplnil Kanda.
Vedúci odboru dopravy Košického samosprávneho kraja (KSK) Ladislav Olexa tvrdí, že s postupom prác sú spokojní.
“Rovnako sa môžem vyjadriť k tomu, že aj účelová komunikácia slúži svojmu účelu. Bolo to dobré rozhodnutie, že vozidlá môžu tadiaľ chodiť. Nenastali zatiaľ žiadne mimoriadne udalosti na tejto účelovej komunikácii,” povedal Olexa.
KSK podľa jeho slov v spolupráci so Železnicami Slovenskej republiky a jednotlivými samosprávami pracuje na tom, aby sa v Krompachoch a Margecanoch vytvoril predstaničný priestor, čím sa dotvorí celý uzol.
“Pripravujeme práce už teraz z hľadiska verejnej osobnej dopravy na nábeh cestovného poriadku po kolaudácii mosta a jeho uvedenia do prevádzky. Čiže už zabezpečujeme nástup autobusov tak, ako to pôvodne bolo,” dodal Olexa.
Plánovaný termín ukončenia rekonštrukčných prác na moste je začiatok decembra tohto roka.