Systém taxislužby zdarma by mal riadiť firemný software AdWords. V budúcnosti by prepravu zákazníkov do inzerujúcich podnikov mohol zaisťovať samotný Google pomocou svojich plne automatizovaných áut bez vodičov, ktoré sa testujú už niekoľko rokov.
Gigant Google predpokladá, že miestne podniky budú do jeho systému vkladať oveľa viac reklamy. Firma následne použije údaje o miestach, kde sa nachádzajú ich užívatelia a ďalšie osobné informácie a príslušné reklamy zobrazí potenciálnym zákazníkom na smartfónoch. Reklamy v rámci služby taxi zdarma by mohli byť umiestnené aj na staniciach vlakov či zastávkach autobusov.
Ak užívatelia sociálnej siete Google+ poskytnú svoje údaje, systém im vyberie reklamnú ponuku na základe patentovaného algoritmu. Napríklad, ak skupina priateľov bude chcieť ísť niekde na večeru, prihlási sa niektorý z nich do Google+ a uvedie koľko členov má skupina a čo chce jesť. Následne Google prehľadá ponuku miestnych podnikov, nájde najvhodnejšie miesto a dodá kupón na bezplatnú jazdu taxíkom.
Okrem toho, že si Google vybuduje širokú sieť inzerujúcich týmto krokom zároveň získa množstvo informácii o svojich užívateľoch, napríklad kde sa práve teraz nachádzajú, kam chcú ísť a čo chcú robiť. Stojí to za prepravu zdarma?
zf