Podľa Šiškarjova je Slovensko prirodzenou vstupnou bránou Ruska do Európy a nevyužiť tento tranzitný potenciál by bolo nanajvýš nerozumné. “V tejto súvislosti sme vyvinuli nový unikátny železničný podvozok. Očakáva sa, že umožní efektívnu, rýchlu, pohodlnú a bezpečnú nakládku ťažkých vozidiel, najmä kamiónových návesov. V priebehu štyridsiatich minút bude možné naložiť 60-vagónovú súpravu. Na tento účel poslúžia špecializované terminály, logistické centrá, v rámci ktorých je možné vykonávať nakládku a vykládku samotných vozidiel, ako aj premiestnenie nákladu z kontajnerov na kamióny a z kamiónov na kontajnery”, doplnil.
Myšlienka vytvorenia experimentálnej logistickej základne podľa neho našla podporu aj na zasadnutí medzivládnej komisie, ktorú ako spolupredsedovia komisie viedli podpredseda vlády a minister zahraničných vecí a európskych záležitostí SR Miroslav Lajčák a podpredseda vlády Ruskej federácie Dmitrij Rogozin. “V protokole zo zasadnutia sa okrem iného uvádza rozhodnutie o tom, že sa vytvorí pracovná skupina na expertnej úrovni, ktorá preskúma prekladiskové možnosti slovenskej spoločnosti Premako, nachádzajúcej sa najbližšie pri hranici s Ukrajinou, aby sa práve na tomto mieste vytvorila štartovacia experimentálna základňa, kde by bolo možné akumulovať náklad smerujúci do Ruska ak nie z celej Európy, tak aspoň z jej východnej a centrálnej časti. Zavedenie takéhoto systému umožní skrátiť čas nakládky ako aj dodávky a rieši tiež otázky ekológie, bezpečnosti a pohybu kapitálu. Verím, že by to bolo výhodné tak pre Slovákov, ako aj pre nás,” dodal Šiškarjov s tým, že ide o veľký krok vpred.