Dopravné obmedzenia sa budú týkať mosta na jednej z hlavných tepien nad autobusovou otočkou Mládežnícka a mosta v smere z otočky na napojenie s Poľnou ulicou. Úplne vylúčená na nich bude doprava pre nákladné vozidlá nad 3,5 tony, okrem vozidiel mestskej hromadnej dopravy. Na dlhšom z mostov budú musieť vodiči osobných automobilov dodržiavať 20-metrové rozostupy. Samospráva žiada všetkých vodičov motorových vozidiel o rešpektovanie prijatých opatrení. Vodičom nákladných vozidiel nad 3,5 tony odporúča magistrát využívať komunikáciu tretej triedy s napojením na miestnu komunikáciu na Námestie Ľudovíta Štúra alebo s napojením na miestnu komunikáciu Švermova ulica.
„Ani jeden z mostov nie je v stave, aby ho bolo nevyhnutné úplne uzavrieť. Robíme ale opatrenia, aby sme mosty odľahčili a ušetrili ich do času, kým nepristúpime k ich rekonštrukcii. V najbližšom čase zabezpečíme vykonanie podrobnejšej diagnostiky, výsledky ktorej budú podkladom pre vypracovanie projektovej dokumentácie,“ uviedla vedúca Oddelenia údržby miestnych komunikácií a inžinierskych sietí MsÚ v Banskej Bystrici Renáta Hláčiková.
Takmer 70 percent mostov alebo lávok vedúcich ponad rieku Hron, Rudlovský potok, potok Bystrica, Malachovský potok, potok Udurná, Tajovský potok, ponad cestu I/66 a iné majú už spracovaný svoj „zdravotný záznam“. Dokumentácia, ktorá na mestskom úrade dlhé roky absentovala obsahuje informácie odborníka – mostára, ktorý popisuje jednotlivé prvky mosta, konštatuje stav konštrukcií a v prípade starších mostových objektov navrhuje potrebné opatrenia. Od roku 2014 vynaložila samospráva na vypracovanie mostových dokumentácií približne 74-tisíc eur.