Martin 12. augusta (TASR) – Slovenská národná knižnica (SNK) zriadila na sociálnych sieťach tri kontá, prostredníctvom ktorých chce byť bližšie k čitateľom. TASR o tom informovala hovorkyňa SNK Miriam Michaela Štefková.
Na sociálnych sieťach bude podľa nej SNK zverejňovať novinky, rýchle oznamy pre čitateľov, napríklad pri zmene otváracích hodín či fotografie z podujatí. „A aj prostredníctvom sociálnych sietí budeme na podujatia pozývať čitateľov a širokú verejnosť, ktorá bude mať aj takýmto spôsobom možnosť kontaktovať knižnicu a dostať promptné a praktické informácie,“ doplnila Štefková.
„V dnešnej dobe je internet hybnou silou sveta a zvlášť sociálne siete umožňujú kontakty medzi používateľmi. Chceme byť so svojimi čitateľmi v spojení aj takouto formou. Tiež chceme zvyšovať povedomie o Slovenskej národnej knižnici, jej činnosti a o službách, ktoré poskytujeme,“ uviedla generálna riaditeľka SNK Katarína Krištofová.
V najbližšom období začne SNK zverejňovať na internete aj videá z podujatí, napríklad aj z procesu digitalizácie. „Všetko bude prepojené s novou stránkou www.snk.sk, ktorá prejde grafickou aj štruktúrnou zmenou, bude prehľadnejšia a orientovaná skôr na praktické hľadanie informácií o knižnici. A hlavne bude viac zameraná na propagáciu a následné poskytovanie služieb čitateľom a verejnosti. Na stránke nebudú chýbať ani informácie pre knihovníkov, knižnice a pre vydavateľov, no zameriame sa hlavne na to, aby bola stránka prehľadnejšia a prístupnejšia,“ uzatvorila Štefková.