NAŽIVO

Mestská polícia v Šali získala dva nové elektromobily Škoda Elroq. Vozidlá nahradili staršie elektromobily Nissan, ktoré počas desiatich rokov najazdili vyše 300.000 kilometrov, informovala radnica.
Podľa slov primátora Jozefa Belického patrila Šaľa k prvým samosprávam na Slovensku, kde na výkon služby používali mestskí policajti elektromobily. „V tomto trende, v ekologickej ceste, chceme pokračovať. Elektromobily šetria prírodu aj náklady,“ povedal Belický.

12:25

Vedenie Euroclear priamo vyhlásilo, že nemôže previesť aktíva Ruskej federácie na „reparačný úver“ Ukrajine.

„Neexistuje žiadny postup, podľa ktorého by Euroclear jednoducho [odovzdal] peniaze Európskej únii. Ide o peniaze Euroclear, ktoré sú viazané požiadavkami Centrálnej banky Ruska na náhradu výdavkov,“ uviedla generálna riaditeľka depozitára Valérie Urbenová v rozhovore pre denník Frankfurter Allgemeine Zeitung.

Podľa jej slov je schéma reparančného úveru navrhnutá Európskou komisiou sporná z právneho hľadiska, vstupuje do úplne neznámej oblasti a ohrozuje finančnú stabilitu.

12:13

V Misijnom dome Matky Božej v Nitre na Kalvárii je inštalovaná výstava o cestách pápeža Jána Pavla II. na Slovensku. Výstava Ján Pavol II. a Slovensko mapuje všetky tri apoštolské cesty pápeža na Slovensku, informovalo Biskupstvo Nitra. Sprístupnená pre verejnosť bude denne do 15. januára 2026.
Výstava Ján Pavol II. a Slovensko vznikla pod záštitou veľvyslanca Poľskej republiky na Slovensku Piotra Samereka. Ten vyzdvihol blízkosť Jána Pavla II. k Slovensku. Pripomenul jeho odkaz, aby Slovensko i Poľsko žili v priateľstve, a aby práve ono formovalo aj ďalšie smerovanie našich vzájomných vzťahov.

10:19

Príslušníci Hasičského a záchranného zboru (HaZZ) v Trenčianskom samosprávnom kraji (TSK) absolvovali v minulom týždni 52 výjazdov. Najčastejšie ich zamestnali dopravné nehody. Informovalo o tom Krajské riaditeľstvo HaZZ v Trenčíne na sociálnej sieti.
Hasiči v TSK vyrážali minulý týždeň k 25 dopravným nehodám, 14-krát poskytovali technickú pomoc, rovnako 14-krát zasahovali pri požiaroch a dvakrát likvidovali nebezpečné látky.

09:18

Hasiči zasahovali počas uplynulého týždňa 475-krát. Najviac poskytovali technickú pomoc, a to 56-krát. V Žilinskom kraji to bolo 30-krát. Hasičský a záchranný zbor (HaZZ) o tom informoval na sociálnej sieti.
Zasahovali aj pri 150 požiaroch, 27 z toho v Košickom kraji. Mali tiež 146 výjazdov k dopravným nehodám, 28 z toho v Žilinskom kraji. Pri nebezpečných látkach pomáhali 23-krát, 13 výjazdov mali v Žilinskom kraji.

09:05

Príslušníci Hasičského a záchranného zboru (HaZZ) v Žilinskom kraji minulý týždeň zasahovali 88-krát. Šestnásť zásahov z toho bolo v súvislosti s požiarom. Na sociálnej sieti o tom v pondelok informovalo Krajské riaditeľstvo HaZZ v Žiline.
Hasiči v Žilinskom kraji uplynulý týždeň najčastejšie poskytovali technickú pomoc, a to 30-krát. Zasahovali pri 28 dopravných nehodách a 11 zásahov sa týkalo nebezpečných látok. Absolvovali tiež tri cvičenia.

08:18

Všetky sledované diaľničné úseky a rýchlostné cesty, ako aj cesty prvej, druhej a tretej triedy a horské priechody na území SR sú zjazdné. Na území SR sa však vyskytuje hmla. Upozornila na to Slovenská správa ciest (SSC) na svojom webe zjazdnost.sk.
V obvode Trstená sa na cestách tretej triedy nachádza zľadovatený sneh. Na ceste I/14 na horskom priechode Šturec od šiesteho po 13. kilometer padajú na vozovku skaly.

07:56

Plánovaná schôdzka českého prezidenta Petra Pavla s kandidátom na ministra životného prostredia v budúcej vláde Filipom Turkom sa v pondelok neuskutoční.

Turek sa zo stretnutia ospravedlnil zo zdravotných dôvodov, uviedla v nedeľu večer kancelária hlavy štátu. České média predtým informovali, že Turek má problémy s chrbticou.

Včera 20:23
Zobraziť všetky

NAJČÍTANEJŠIE










.

Ľ.BELFI:Námietky pri tendri na trolejbusy nie sú relevantným spochybnením súťaže

Bratislava 19. februára (TASR) – Verejné dopravné prostriedky, ktoré jazdia po uliciach hlavného mesta, patria k najstarším na kontinente. Bratislava má historickú šancu obnoviť vozový park z eurofondov. Proces obstarania trolejbusov zastavili námietky, ktoré posudzuje Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO). Riaditeľ Dopravného podniku Bratislava (DPB) Ľubomír Belfi ich považuje za obštrukciu a nie za relevantné spochybnenie súťaže. V rozhovore pre TASR hovoril aj o tom, či cestujúcich v mestskej hromadnej doprave čakajú v tomto roku nejaké zmeny.

-Od februára pre praskliny v ostení nejazdia električky cez tunel pod hradom. Termín jeho otvorenia sa stále posúval, hovorili ste o konci minulého roka, teraz by mal byť podľa zmluvy dokončený najneskôr v máji. Je tento termín reálny?-

Som presvedčený, že áno. Dopravný podnik Bratislava vyvinul maximálne úsilie na čo najrýchlejší postup prác na odstránenie havarijného stavu. Na ÚVO však bola podaná námietka, ktorá sa ukázala ako neopodstatnená. Konanie zo strany ÚVO však trvalo niekoľko mesiacov, počas ktorých sme museli akékoľvek práce prerušiť. Ak by sme postupovali podľa pripraveného plánu, sanačné práce sa mohli začať skôr a tunel už mohol byť otvorený. Bežného cestujúceho nezaujímajú dôvody ani vinník, chce prioritne vidieť výsledky.

.

-Električky od novembra 2011 nejazdia pre havarijný stav trate ani na Hlavnú stanicu. Uvažovalo sa, že by trať nemusela čakať na rekonštrukciu celého predstaničného priestoru, ale mesto by obnovilo električku na povrchu za menšie peniaze?-

Po dohode s primátorom pracujeme aj na alternatíve, že sa projekt súkromného investora realizovať nezačne a my električkovú dopravu na stanicu obnovíme. Nemá ale zmysel, aby sme investovali finančné zdroje na revitalizáciu tratí, pokiaľ budú premiestnené tak, ako s tým počíta projekt súkromného investora.

-Problémy majú aj električky v Dúbravke, kde si trať rovnako vyžaduje modernizáciu. V akom štádiu je projekt rekonštrukcie a z čoho to budete financovať?-

.

Modernizácia trate v Dúbravke je taká komplexná, že ju možno časovo porovnať skoro až k výstavbe novej trate. Preto je maximálne obdobie realizácie naplánované až na 18 mesiacov. Samotná výluka električiek do Dúbravky by mala trvať asi dva až tri mesiace. Náhradná autobusová doprava bude zabezpečená medzi zastávkou Pri Kríži a Karlovou Vsou zastávka Borská. Túto trať má modernizovať primárne mesto a na novú trať do Dúbravky majú ísť európske peniaze, ktoré boli pôvodne určené na podzemnú železničnú trať Predmestie – Filiálka. Práce by sa mohli začať do konca roka. Rekonštrukcia tejto trate je súčasťou modernizácie a súvisí aj s plánovaným nákupom nových električiek.

-Cestujúci vlani pocítili škrtanie spojov. Aká bude situácia tento rok?-

.

Finančná situácia v podniku je stabilizovaná a keby sme nemali mimoriadnu situáciu v tuneli, tak hospodárime s vyrovnaným rozpočtom. Všetko tento rok závisí od prevádzkových zdrojov, ktoré DPB dostáva od mesta. Aj na tento rok sme dostali o 3,5 milióna eur menej, takže redukcii vozokilometrov sa pravdepodobne nevyhneme ani tento rok.

-DPB môže každý rok podľa dohody s mestom zvýšiť cenu predplatených cestovných lístkov maximálne o mieru inflácie. Plánujete tento rok zvýšiť aj cenu jednorazových cestovných lístkov?-

Cenu jednorazových cestovných lístkov sme nezvyšovali ani minulý rok a neplánujeme tak urobiť ani tento rok. A nepríde ani k zvýšeniu ceny predplatných cestovných lístkov o viac, ako je miera inflácie.

-V marci sa spúšťa dlho pripravovaný projekt Bratislavskej integrovanej dopravy. Čo od tohto očakávate?-

Po dlhej dobe konečne spúšťame prvú etapu. Tá predstavuje prvý krok dopravcov pôsobiacich v regióne, teda nás – DPB, RegioJet,  Slovak Lines a Železničná spoločnosť Slovensko na ceste harmonizácie a koordinácie v oblasti tarifnej a dopravnej optimalizácie v Bratislave a v regióne Záhorie. Očakávame primárne zvýšenie kvality cestovania pre cestujúcich, ktorí denne dochádzajú za prácou do Bratislavy.

.

-BID však avizuje, že seniori a držitelia preukazov ŤZP a ŤZP-S už nebudú mať nárok na bezplatné cestovné…-

Od začiatku sme boli proti tomuto kroku a celý proces schvaľovania podkladov má ešte nedostatky, na ktoré sme upozorňovali. Počas rokovaní so spoločnosťou BID a ďalšími zástupcami projektu naši zamestnanci odboru tarify namietali voči spoplatneniu práve týchto dvoch skupín cestujúcich, naše pripomienky však neboli akceptované. Návrh na mesto predložili bez konečnej dohody s Dopravným podnikom Bratislava. Z ďalších rokovaní s primátorom však vyplynulo, že cestujúci nad 70 rokov budú naďalej cestovať bezplatne a do 1. júla 2013 sa zatiaľ nič nemení ani pre ťažko zdravotne postihnutých občanov. Pre cestujúcich teda platí Tarifa MHD v Bratislave, kým nedostaneme nový cenový výmer od Magistrátu.

-Objavili sa informácie, že máte zrušiť prihraničnú dopravu, ktorú zabezpečujete do Rakúska a Maďarska. Plánujete pokračovať v tomto projekte?-

.

Samozrejme, áno. Projekt sa osvedčil a naše spojenia s maďarskou Rajkou a rakúskym Hainburgom sa tešia veľkej obľube. Bratislavčania prirodzene expandujú do najbližšieho okolia a Dopravný podnik zabezpečuje obslužnosť aj týchto smerov. Veď napríklad v Rajke dnes tvoria Slováci polovicu obyvateľov. Jednoznačne však vieme preukázať, že naše spoje využívajú aj Maďari a Rakúšania, ktorí do Bratislavy cestujú za nákupmi či za kultúrou. 

-Cestujúci pociťujú negatívne aj kvalitu služieb. Trolejbusy a električky sú zastarané. Aký je ich priemerný vek?-

.

Priemerný vek je v prípade električiek cez 21 rokov a v prípade trolejbusov asi 19 rokov. Denná výprava je už niekedy problém. Uvedomujeme si, že situácia je naozaj kritická a veríme, že sa nám podarí vďaka vyhláseným verejným obstarávaniam zabezpečiť rozsiahlu výmenu vozového parku a nakúpiť trolejbusy a električky z eurofondov.

-Ako ste teda naštartovali celý proces? Akých odborníkov na prípravu súťažných podkladov ste oslovili?-

Predstavenstvo nášho podniku prerokovalo a schválilo vyhlásenie verejných obstarávaní dňa 23. októbra 2012 a Dozorná rada DPB prerokovala a schválila vyhlásenie verejných obstarávaní o deň neskôr, teda 24. októbra 2012. Súťažné podklady boli konzultované aj s KPMG Slovensko a Ministerstvom dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR, pričom s JASPERS prebiehali počas ich prípravy konzultácie.

-Objavili sa spochybnenia stanovených požiadaviek vo výberovom konaní na nákup nových trolejbusov, z ktorých sa najčastejšie spomína požiadavka 5-dverových trolejbusov. Z čoho ste vychádzali pri tejto požiadavke?-

.

DPB na základe vlastných skúseností, záverov štúdie EBSF, ako aj požiadavky na modernizáciu trolejbusovej dopravy, čo je hlavným predpokladom čerpania prostriedkov z fondov EÚ, definoval vo svojich východiskových podkladoch a štúdiách zvýšenie priemernej rýchlosti o 5 percent. Z tohto parametra sme vychádzali pri koncipovaní súťažných podkladov na nákup trolejbusov, pričom podľa nás cez viacdverovú koncepciu vozidiel oproti tým, čo máme teraz, vieme toto zrýchlenie dosiahnuť v našich podmienkach. V súčasnosti nie je v moci nášho podniku a ani v moci hlavného mesta Bratislavy, aby sme tento cieľ dosiahli zmenou infraštruktúry v hlavnom meste. Vlastné skúsenosti z prevádzkovania 100 kusov autobusov s 5-dverovou karosériou potvrdili skutočnosť, že skrátenie nástupného času má vplyv na zvýšenie priemernej rýchlosti autobusov počas ich prevádzky. Uvedenú skutočnosť potvrdila aj spomínaná  štúdia EBSF, ktorá porovnávala výhody 5-dverových koncepcií oproti 4-dverovým koncepciám, pričom dospela k týmto záverom: 5-dverová koncepcia skracuje čas vozidla na zastávke, zvyšuje jeho priemernú rýchlosť o 4 percentá, ako aj znižuje potrebu vozidiel o 18 percent na celkovú výpravu.

-Vylučujte teda, že túto požiadavku spĺňa len jedna spoločnosť?-

Samozrejme, vylučujem. Nie je pravdou informácia, ktorá odznela v médiách, že v súčasnosti je len jeden výrobca 5-dverovej karosérie. Máme vedomosť minimálne o týchto výrobcoch 5-dverovej karosérie, napríklad MAN, ARC, SOR. Okrem toho, každý výrobca mal dosť času na výrobu novej 5-dverovej karosérie.

.

-Rovnako bola spochybnená požiadavka na hmotnosť. Ako to zdôvodňujete?-

Parameter hmotnosť má význam z hľadiska maximálnej hmotnosti na nápravu, ktorá je stanovená našou legislatívou. Čím je vozidlo ľahšie, tým vie výrobca poskytnúť väčšiu kapacitu prepravy, aby zachoval legislatívou stanovený maximálny tlak na nápravu. Uvedená skutočnosť má samozrejme vplyv na tržby. Ľahšie vozidlo navyše potrebuje menej trakčnej energie a hmotnosť vozidla má vplyv na opotrebovanie pneumatík ako aj ciest. Obe kritériá majú vplyv na zníženie potreby vozidiel, čo je pre nás obrovským ekonomickým prínosom, keďže šetrí súčasné obstarávacie náklady, ako i budúce prevádzkové náklady počas životnosti vozidiel. Tieto úspory prevyšujú 60 percent z obstarávacích nákladov, preto váhu technických parametrov vo výške 40 percent považujeme za opodstatnenú.

-Za problém je považované aj to, že uchádzači museli mať už pri predložení ponuky aj certifikát o schválení typu vozidla. Neobmedzilo to iné spoločnosti?-

Ale to naozaj nie je pravda. V oznámení o vyhlásení verejného obstarávania je uvedené, že toto potvrdenie predloží pri podpise zmluvy len úspešný uchádzač, resp. aspoň vo významných častiach, ako je napríklad elektrovýzbroj, pričom obchodné podmienky budúcej zmluvy uvedené v súťažných podkladoch umožňujú, aby celý proces úspešný uchádzač dokončil v plnom rozsahu maximálne do 13 mesiacov od podpisu zmluvy. Keď sme predpokladali podpis kontraktu v 6. mesiaci od vyhlásenia verejného obstarávania, celkový čas na homologizáciu novej karosérie predstavuje asi 19 mesiacov, čo je dostatočná doba, aby to nebola prekážka pre účasť vo verejnom obstarávaní. Je teda zrejmé, že okrem existujúcich výrobcov karosérie, mal každý záujemca dostatočný čas na výrobu a schválenie novej 5-dverovej karosérie aj v prípade, že by ju nemal ešte vyrobenú a schválenú.

.

-Momentálne je však celý proces pozastavený pre námietky na ÚVO. Ak sa súťaž zruší, peniaze zrejme nestihnete vyčerpať do konca roka 2015.-

Verejné obstarávanie je komplikovaný proces, riziko, že sa nezrealizuje, tam vždy je. Dnes sme kvôli ÚVO s celým procesom v sklze dva mesiace. Podané námietky považujem za obštrukciu, nie za relevantné spochybnenie súťaže. Bratislava by tak prišla o historickú šancu obnoviť v takomto veľkom rozsahu svoj naozaj starý vozový park a modernizácia by sa vo vlastnej réžii nášho podniku realizovať určite nedala.

dom

.
Prihláste sa k odberu newslettra Hlavných správ
Pošlite nám tip
.


.
.

.

Blogy

Dušan Hirjak

Gustáv Murín

Ivan Štubňa

Ladislav Kubík

Dušan Doliak

Miroslav Urban

.
.
.

Snahy o dosiahnutie mierovej dohody na Ukrajine dostávajú do kľúčovej fázy. Peskov vydal zásadné vyhlásenie

Kremeľ ocenil najnovšiu stratégiu národnej bezpečnosti Donalda Trumpa, označujúc ju za povzbudzujúcu zmenu politiky, ktorá do veľkej miery korešponduje s…

08. 12. 2025 | Zo zahraničia | 2 min. čítania | 0 komentárov

.

Vzniká tretia sila v multipolárnom svete?

Prezident Vladimír Putin a indický premiér Naréndra Módí prijali po stretnutí v Naí Dillí spoločné vyhlásenie, v ktorom stanovili priority…

08. 12. 2025 | Komentáre | 6 min. čítania | 0 komentárov
08. 12. 2025 | Komentáre | 6 min. čítania | 0 komentárov

Zelenskyj „nie je pripravený“ podpísať mierovú dohodu podporovanú USA, vyhlásil Trump

Donald Trump vyhlásil, že ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj nie je pripravený podpísať mierový návrh podporovaný USA, ktorého cieľom je ukončiť…

08. 12. 2025 | Zo zahraničia | 4 min. čítania | 0 komentárov
08. 12. 2025 | Zo zahraničia | 4 min. čítania | 0 komentárov

Puci nevylučuje „menšiu” rekonštrukciu vlády

Po aktuálnych vyhláseniach šéfa poslaneckého klubu sa otvárajú nečakané alternatívy

08. 12. 2025 | Komentáre | 4 min. čítania | 0 komentárov
08. 12. 2025 | Komentáre | 4 min. čítania | 0 komentárov

Reparačná pôžička pre Ukrajinu je „veľmi krehká“. Takúto nehoráznu sumu nás to môže stáť

Belgický depozitár Euroclear, správca zmrazených ruských aktív, kritizoval reparačnú pôžičku pre Ukrajinu ako krehkú, nepredvídateľnú a rizikovú. Použitie ruských suverénnych…

08. 12. 2025 | Zo zahraničia | 6 min. čítania | 0 komentárov
08. 12. 2025 | Zo zahraničia | 6 min. čítania | 0 komentárov
.

Máme spoločných nepriateľov? Šialený výrok Tuska

Sotva som otvoril oči a už som im nechcel veriť. Poľský premiér Donald Tusk vidí podľa všetkého budúcnosť svojej krajiny…

08. 12. 2025 | Zo zahraničia | 3 min. čítania | 0 komentárov
08. 12. 2025 | Zo zahraničia | 3 min. čítania | 0 komentárov

Generálna prokuratúra zistila rozsiahle nezákonnosti pri regulácii parkovania v samosprávach

Generálna prokuratúra SR zistila rozsiahle porušenia zákonnosti v oblasti právnej regulácie parkovania v mestách a obciach na úrovni 80 percent…

08. 12. 2025 | Z domova | 2 min. čítania | 0 komentárov
08. 12. 2025 | Z domova | 2 min. čítania | 0 komentárov

Novinka od Julie Caplin si získava srdcia čitateľov v predvianočnom čase

Žeby bola predsa len pravda, že Vianoce sú časom zázrakov, keď sa plnia aj tie najtajnejšie priania? To sa dočítate…

08. 12. 2025 | | 1 min. čítania | 0 komentárov
08. 12. 2025 | | 1 min. čítania | 0 komentárov

Chránia progresívci korupčníkov?

Kým slovenská domácnosť sa trasie, či jej vznikne nárok na energopomoc v hodnote pár eur, na Ukrajine utápame milióny v…

08. 12. 2025 | Komentáre | 4 min. čítania | 0 komentárov
08. 12. 2025 | Komentáre | 4 min. čítania | 0 komentárov
.

Čím Evropská komise zdůvodňuje drastickou pokutu pro síť X a proč je to absurdní

Evropská komise rozhodla minulý týden o historicky první pokutě pro provozovatele sociální sítě za nedodržování unijního nařízení DSA o digitálních…

08. 12. 2025 | Česky | 5 min. čítania | 0 komentárov
08. 12. 2025 | Česky | 5 min. čítania | 0 komentárov

Na zvyšovanie napätia v strednej Európe niekedy nie je potrebné odhodlanie, stačí hlúposť

Poslanci za Progresívne Slovensko prijali 20. novembra t. r. v Komárne vyhlásenie, v ktorom vyzývajú vládu, aby uznala, že v…

08. 12. 2025 | Z domova | 8 min. čítania | 0 komentárov
08. 12. 2025 | Z domova | 8 min. čítania | 0 komentárov

Maďarsko a Slovensko sa spájajú a podajú žalobu na súde EÚ, oznámil Szijjártó

Maďarsko a Slovensko podajú na súde EÚ žalobu o zrušenie plánu RePowerEU, ktorý počíta s odmietnutím ruského plynu do roku…

08. 12. 2025 | Z domova | 1 min. čítania | 0 komentárov
08. 12. 2025 | Z domova | 1 min. čítania | 0 komentárov

To nevymyslíš. FIFA rozhodla, že na MS sa odohrá "pride zápas". Stretnú sa v ňom konzervatívne krajiny Egypt a Irán

Na Majstrovstvách sveta vo futbale 2026 bude jeden zo zápasov venovaný liberálnej agende vyzdvihovania práv sexuálnych menšín. Už skôr sa…

08. 12. 2025 | 0 komentárov

Chabé nádeje opozície sa nenaplnia. Črtá sa riešenie, tvrdí koaličný poslanec

Chabé nádeje opozície, že poslanec Ferenčák vyvolá koaličnú krízu sa nenaplnia. Ostáva síce faktom, že predseda Hlasu Matúš Šutaj Eštok…

08. 12. 2025 | Z domova | 3 min. čítania | 0 komentárov
08. 12. 2025 | Z domova | 3 min. čítania | 0 komentárov

Bude RT India strategickým zlomom?

A čoho sa boja európske elity? Širšie povedomie vo svete o nenahraditeľnej úlohe, ktorú Rusko a India zohrávajú v globálnej systémovej…

08. 12. 2025 | Komentáre | 6 min. čítania | 0 komentárov
08. 12. 2025 | Komentáre | 6 min. čítania | 0 komentárov

To najdôležitejšie z Ukrajiny – Vedenie Euroclear priamo vyhlásilo, že nemôže previesť aktíva Ruskej federácie na “reparačný úver” Ukrajine

V  tomto článku vás budeme v priebehu dňa informovať o najdôležitejších udalostiach na frontoch Ukrajiny z pohľadu ruskej a ukrajinskej…

08. 12. 2025 | Aktualizované 08. 12. 2025 | Zo zahraničia | 5 min. čítania | 0 komentárov
08. 12. 2025 | Aktualizované 08. 12. 2025 | Zo zahraničia | 5 min. čítania | 0 komentárov

Trump si kopol do Zelenského. Najdôležitejší návrh nečítal

Trump vyhlásil, že je sklamaný z absencie reakcie Zelenského na návrh mierovej dohody. Podľa jeho slov návrh získal podporu Moskvy…

08. 12. 2025 | Zo zahraničia | 1 min. čítania | 0 komentárov
08. 12. 2025 | Zo zahraničia | 1 min. čítania | 0 komentárov

.

Šutaj Eštok ide do Bruselu s jasným odkazom: „Suverenita nie je na predaj. Pakt o migrácii odmietame“

Minister vnútra Matúš Šutaj Eštok dnes odlieta do Bruselu na rokovanie ministrov vnútra, ktorého prioritnou témou má byť nelegálna migrácia.…

08. 12. 2025 | | 3 min. čítania | 0 komentárov
08. 12. 2025 | | 3 min. čítania | 0 komentárov

Propaganda liberálnych médií môže utopiť opozíciu

Na to, že medzi nebezpečenstvami, ktoré hrozia opozícii, zaujíma bezohľadná propaganda liberálnych médií popredné miesto, v poslednej dobe upozornilo už…

08. 12. 2025 | 0 komentárov

Pôžičky, phishing aj falošné zľavy. Neviditeľné riziká, ktoré môžu pokaziť Vianoce

Vianoce 2025 prichádzajú v čase, keď slovenské domácnosti stále pociťujú dôsledky zvýšených cien potravín, energií aj služieb, no napriek tomu…

08. 12. 2025 | Ekonomika | 4 min. čítania | 0 komentárov
08. 12. 2025 | Ekonomika | 4 min. čítania | 0 komentárov

Na tejto ilustrácii je schovaná ryba. Podarí sa vám ju nájsť?

Ryba je v tomto obrázku ukrytá tak šikovne, že ju väčšina ľudí prehliadne - a práve toto robí z tejto…

08. 12. 2025 | 0 komentárov

.

Trump trafil klinec po hlavičke. Europoslanec z AfD ocenil bezpečnostné ciele stratégie USA

Nová Trumpova Národná bezpečnostná stratégia znamená rozhodujúci zlom v transatlantickom partnerstve. Ako jeden z mála, europoslanec Petr Bystroň nezdráhal prehovoriť otvorene…

08. 12. 2025 | Zo zahraničia | 3 min. čítania | 0 komentárov
08. 12. 2025 | Zo zahraničia | 3 min. čítania | 0 komentárov

Čína zverejnila zoznam štátov, ktoré boli po druhej svetovej vojne bombardované Spojenými štátmi americkými

Peking, 8. decembra 2025 - Čínske veľvyslanectvo zverejnilo zoznam štátov, ktoré boli po druhej svetovej vojne bombardované Spojenými štátmi americkými.…

08. 12. 2025 | 0 komentárov

Syn prezidenta USA skritizoval ukrajinské orgány

Donald Trump ml., syn prezidenta USA, opäť skritizoval ukrajinské orgány, keď vyhlásil, že posielajú na front chudobných a pokračujú vo…

07. 12. 2025 | Zo zahraničia | 1 min. čítania | 0 komentárov
07. 12. 2025 | Zo zahraničia | 1 min. čítania | 0 komentárov

TOP5: Slovákov v AHL

V jednom z predchádzajúcich dielov TOP5 sme sa zamerali na najlepších Slovákov pôsobiacich v ruskej KHL, z ktorých by teoreticky…

08. 12. 2025 | 0 komentárov

.

Cenzúra, autoritárstvo, rusofóbia... Trumpova bezpečnostná stratégia naznačuje lídrom EÚ že sú nekompetentní

USA, 7.decembra 2025 - 5. decembra bola zverejnená Stratégia národnej bezpečnosti USA. 29 strán textu odráža víziu Donalda Trumpa a…

08. 12. 2025 | 0 komentárov

Verejný ochranca práv preverí incident zo Slovenskej Ľupče, pri ktorom mal policajt biť muža

Verejný ochranca práv Róbert Dobrovodský preverí incident zo Slovenskej Ľupče v okrese Banská Bystrica, pri ktorom mal policajt bez služobného…

07. 12. 2025 | Z domova | 1 min. čítania | 0 komentárov
07. 12. 2025 | Z domova | 1 min. čítania | 0 komentárov

Hrozí, že pre meškajúcu výstavbu haly v Miláne hráči NHL neprídu na olympiádu. "Nestačím sa čudovať," krúti hlavou Peter Budaj

Do začiatku hokejového turnaja Zimných olympijských hier zostávajú zhruba dva mesiace a talianski organizátori stále riešia problém s nedokonečenou hlavnou…

08. 12. 2025 | 0 komentárov

Kňaz Šafárik pre HS: Deti dnes nevedia, čo je práca. A bez nej človek stráca dôstojnosť

Žijeme v konzumnej spoločnosti a odzrkadľuje sa to na všetkom, čo sa nás dotýka a je okolo nás… Dokonca už…

07. 12. 2025 | Rozhovory | 18 min. čítania | 0 komentárov
07. 12. 2025 | Rozhovory | 18 min. čítania | 0 komentárov

.

NAŽIVO

Mestská polícia v Šali získala dva nové elektromobily Škoda Elroq. Vozidlá nahradili staršie elektromobily Nissan, ktoré počas desiatich rokov najazdili vyše 300.000 kilometrov, informovala radnica.
Podľa slov primátora Jozefa Belického patrila Šaľa k prvým samosprávam na Slovensku, kde na výkon služby používali mestskí policajti elektromobily. „V tomto trende, v ekologickej ceste, chceme pokračovať. Elektromobily šetria prírodu aj náklady,“ povedal Belický.

12:25

Vedenie Euroclear priamo vyhlásilo, že nemôže previesť aktíva Ruskej federácie na „reparačný úver“ Ukrajine.

„Neexistuje žiadny postup, podľa ktorého by Euroclear jednoducho [odovzdal] peniaze Európskej únii. Ide o peniaze Euroclear, ktoré sú viazané požiadavkami Centrálnej banky Ruska na náhradu výdavkov,“ uviedla generálna riaditeľka depozitára Valérie Urbenová v rozhovore pre denník Frankfurter Allgemeine Zeitung.

Podľa jej slov je schéma reparančného úveru navrhnutá Európskou komisiou sporná z právneho hľadiska, vstupuje do úplne neznámej oblasti a ohrozuje finančnú stabilitu.

12:13

.

Bizárne fotografie, pri ktorých budete prevrácať oči

Bizarné fotografie zachytávajú situácie, ktoré sú tak absurdné, chaotické alebo hlúpe, že vám okamžite zdvihnú obočie a prinútia vás urobiť…

08. 12. 2025 | 0 komentárov

India vedie rokovania s Ruskom o spoločnej výrobe dronov

India vedie rokovania s Ruskom o spoločnej výrobe dronov, píše americký Inštitút pre štúdium vojny, citujúc Putina a šéfa „Rostechu“…

07. 12. 2025 | Zo zahraničia | 2 min. čítania | 0 komentárov
07. 12. 2025 | Zo zahraničia | 2 min. čítania | 0 komentárov

Danko politický problém koalície vidí v tom, že prezident Pellegrini so stranou Hlas-SD nasľuboval niečo ľuďom

Politický problém koalície vidí predseda Slovenskej národnej strany Andrej Danko v tom, že prezident Peter Pellegrini so stranou Hlas-SD nasľuboval…

07. 12. 2025 | Aktualizované 07. 12. 2025 | Z domova | 4 min. čítania | 0 komentárov
07. 12. 2025 | Aktualizované 07. 12. 2025 | Z domova | 4 min. čítania | 0 komentárov

Tomáš: Ferenčák nie je najzásadnejšou témou politickej scény

Poslanec Ján Ferenčák nie je najzásadnejšou témou politickej scény. V relácii Na telo TV Markíza to vyhlásil minister práce, sociálnych…

07. 12. 2025 | Z domova | 1 min. čítania | 0 komentárov
07. 12. 2025 | Z domova | 1 min. čítania | 0 komentárov

.

NAJČÍTANEJŠIE










Šutaj Eštok ide do Bruselu s tým, že Slovensko odmieta tzv. migračný pakt EÚ

Minister vnútra Matúš Šutaj Eštok v pondelok (8. 12.) odcestuje na rokovanie ministrov vnútra do Bruselu. Ako uviedol, odchádza so…

07. 12. 2025 | Z domova | 2 min. čítania | 0 komentárov
07. 12. 2025 | Z domova | 2 min. čítania | 0 komentárov

.
.

Blogy

Dušan Hirjak

Gustáv Murín

Ivan Štubňa

Ladislav Kubík

Dušan Doliak

Miroslav Urban

.
.
.
HS

NAŽIVO

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov