Bratislava 14. februára (HSP/Foto: TASR-Milan Kapusta/Video: Youtube/Minúta ekonómie)
Socialistická vláda posilňuje policajný štát
Nie, nejdem písať o zneužívaní moci vládnymi činiteľmi voči svojim odporcom a tým, ktorí im nevyhovujú. Píšem tu o dennej realite každého z nás. Ak človek podniká, má to ešte horšie, lebo nielen policajti, ale aj štátni úradníci striehnu na každú jeho chybičku. Vládni politici však môžu robiť obrovské chyby a nenesú za ne žiadnu zodpovednosť, prinajhoršom prehrajú voľby a ďalej budú sedieť za štátne platy v opozičných laviciach v parlamente.
Teraz k tej denno-dennej realite. Vytiahnete päty z domu a už na vás striehne polícia za najbližším rohom. Čakajú na akúkoľvek chybičku, čo urobíte. Či je to kontrola dokladov, všelijakých formalít alebo obľúbené meranie rýchlosti vášho auta. Motivácia policajtov je založená na získavaní pokút pre štát. To je extra daň, na vrch toho, čo už odvádzate štátu – polovicu príjmu vo forme dane z príjmu, odvodov, DPH a spotrebných daní.
Neveríte? Vypočítajte si to presne tu:
Samozrejme, keby nám povedali, že tu chcú policajný štát, asi by sme išli do ulíc. Keď sa to zakryje za niečo pozitívne – ako kontrola dodržiavania dopravných predpisov pre údajnú bezpečnosť a vôbec, čo všetko by štát neurobil pre našu väčšiu bezpečnosť – napr. antiteroristické zákony – tak len poslušne skloníme hlavy, zaplatíme ďalšiu pokutu, poklonkujeme sa pánu policajtovi. A má ich pribudnúť ďalších 2 500. Socialistická vláda nezaháľa, ale postupne posilňuje policajný štát.
Mám chuť zutekať z kostola, keď počujem tú propagandu, čo má byť úplne zvráteným prirovnaním k Desatoru prikázaní, že značky maximálnej rýchlosti sú tu pre naše dobro. Štátna indokrinácia neobchádza ani Cirkev… Také dopravné pravidlá sú skôr pre dobro štátnej moci, ktorú chráni a ktorej slúži polícia. Niežeby značky o rýchlosti boli nepotrebné, áno, nech mi odporúčia, čo je vhodná rýchlosť, ale prečo mám ísť ako slimák tam, kde je nová cesta, nikde nikto, napr. po polnoci, pričom mám z vážneho dôvodu naponáhlo a dobré auto?
Viem, toto sa vám nepozdáva. Väčšina ľudí si na Slovensku myslí, že takú ochranu od štátu potrebujeme, že je to pre naše dobro, lebo naši ľudia sú všetci hulváti na cestách. To sa nedá povedať o Nemcoch, ktorých pokuty sú oveľa nižšie ako naše a na niektorých cestách nemajú ani maximálne povolenú rýchlosť. Ani o Američanoch, kde si môžete dať pred jazdou ešte dve piva, ak si trúfate, a obídete sa bez pokuty, nie žeby ste riskovali odobratie vodičského preukazu. Tí Západniari sú asi oveľa kultivovanejší, oni sú disciplinovanejší, zodpovednejší atď.
Nie. Tam na Západe si ľudia vážia slobodu a spoliehajú na svoj rozum, aj keď to neplatí tam, kde socializmus je ďalej ako u nás. U nás sa všetci spoliehajú na štát. Kto už na Slovensku potrebuje slobodu? Preto vôbec nerozruší, že pred voľbami socialistická vláda zvýši pokuty za nedodržanie maximálnej rýchlosti. Toľká bezpečnosť – celý čas musím jazdiť s očami na rýchlostnej ručičke, príp. pozerať po kríkoch, či sa tam neskrývajú policajti. Od septembra to bude ešte radostnejšie, keď policajti vyfasujú 3000 nových radarov.
Pritom je zjavné, že ak by išlo o bezpečnosť, tak nezrušia odobratie vodičského preukazu, lebo rýchla jazda je takým nebezpečenstvom. Som prekvapená, že Smerovláda zavádza vyššie pokuty začiatkom volebného roka. To naozaj nečakajú, že tým ľudí naštvú? Pravdepodobne nie svojich voličov, ktorí majú ovečkovú mentalitu, možno ani nechodia na autách a ak chodia, tak na starších a pomalšie, lebo si pokuty ani dovoliť nemôžu. Ak si môžu pokutu dovoliť, tak potom majú dobré stranícke konexie.
Tiež tu máme už ohlásený automatizovaný systém cestnej kontroly, tzv. automatické kamery za 140 mil Euro, na ktoré končí tender 3 dni po voľbách. Vraj preto, aby sme znížili nehodovosť, lebo v roku 2014 až 249 ľudí zomrelo pri autonehodách. Pochybujem, že tento nový systém môže znížiť nehodovosť na nulu. Ak by štátu naozaj išlo o ľudské životy a zdravie ľudí, tak by investoval toľké peniaze na prevenciu umelých potratov. Takmer 7 500 žien v minulom roku podstúpilo chirurgický zákrok, ktorého výsledkom bolo zabitie nechceného dieťaťa. Väčšina týchto žien tvrdí, že nemali inú voľbu. Toto je najčastejšia príčina smrti spomedzi nehôd, zločinov či chorôb.
Keby sa suma 140 mil eur, ktorá sa má investovať do automatizovaného systému pokút na 16 rokov, rozdelila pre tieto ženy v najbližších 16 rokoch (hoci ich počet každým rokom klesá), tak by pripadlo vyše 1000 eur na osobu. To by nepochybne zlepšilo možnosti týchto žien ponechať si dieťa. Samozrejme, oponenti povedia, že toľké peniaze by podnietili ženy akože chcieť ísť na potrat. Nehovorím, že takto by sa prostriedky mali prerozdeliť, lepšie by bolo ľuďom tieto peniaze v peňaženke ponechať, nezdaniť, aby si mohli dieťa nechať, či pomôcť iným ženám, ktoré potrat zvažujú.
Prvotná chyba sa azda stala už vtedy, keď sociálne štáty začali stavať cesty, a tak dotovať automobilový priemysel. Samozrejme, že ich nakoniec stavajú súkromné firmy a tie by ich aj tak samé boli stavali bez toho, aby všetci daňoví poplatníci prerábali na byrokracii, ktorú musia navyše platiť, a na predražených tendroch, z ktorých komisie idú politickým stranám či politikom. Som si istá, že bez tejto “pomoci a ochrany štátu” (koho?) by sme tu mali lietajúce autá už dávno, dokonca bez nepotrebnej dotácie Smerovlády. Lebo pomáhať a chrániť nie je prázdna fráza len policajtov, ale všetkých socialistických politík, ktoré len ošklbú ľudí a prerozdelia štátnym zamestnancom, ktorí neprodukujú nič, a odrobinky svojej voličskej základni, ktorá prispieva najmenej, a hlavne svojim oligarchom, ktorí z toho najviac profitujú.
Jana Tutková