Ako v pondelok informoval, jedine zlúčenie správy týchto ciest pod Slovenskú správu ciest zabezpečí potrebné financie a systematický prístup k opravám havarijného stavu mnohých úsekov slovenských ciest. Cesty I. triedy v súčasnosti patria do pôsobnosti Slovenskej správy ciest a regionálne cesty II. a III. triedy spravujú samosprávne kraje.
“Aj prípad ad hoc financovania havarijnej situácie na ceste II/531 medzi Muráňom a Prednou Horou v okrese Revúca, ktorú poškodili silné prívalové zrážky koncom júna, potvrdzuje fakt, že samosprávne kraje nemajú dostatok financií na riešenie havarijných situácií na cestách II. a III. triedy,” povedal riaditeľ IDH Ondrej Matej. Sieť ciest II. a III. triedy podľa neho na seba významne nadväzuje, a preto je logické, aby ich spravovala jedna inštitúcia – Slovenská správa ciest. “Nie je akceptovateľné, aby oprava cesty medzinárodného významu II/531 medzi Muráňom a Prednou Horou, ktorú využíva kamiónová doprava, závisela od jednorazovej pomoci,” upozornil Matej.
Odkladanie systémovej reformy, na ktorú IDH poukazuje už roky, bude podľa riaditeľa inštitútu len násobiť prípady zanedbaných havarijných stavov ciest II. a III. triedy, na ktoré samosprávne kraje nemajú financie. “Nepovažujeme za správne a systémové, keď pri hľadaní financií na opravu cesty v havarijnom stave musia predstavitelia samosprávneho kraja prosiť predstaviteľov vlády o mimoriadnu dotáciu,” dodal riaditeľ IDH Ondrej Matej.