Počas úplného testu sa preverovali jednotlivé komponenty systému, vrátane motora, zavesenia vozidla, magnetickej levitácie, elektromagnetického brzdenia a systému vákuového čerpania. Skrátka bolo treba zistiť, či všetky fungujú tak ako jedna integrovaná jednotka vo vákuu. A podarilo sa.
“Dosiahnutím plného vákua sme v podstate vynašli naše vlastné nebo v trubici, ako keby ste lietali vo vzduchu vo výške 60 km,” povedal Shervin Pishevar, spoluzakladateľ a výkonný predseda spoločnosti Hyperloop One.
Priebeh testu je opísaný stručne: “Vozidlo sa ponorilo nad prvú časť trate na 5,3 sekundy pomocou magnetickej levitácie a dosiahlo zrýchlenie takmer 2 gigasekundy, pričom dosiahlo cieľovú rýchlosť 112,5 km/h.” Ďalšie testovanie bude mať už vyššiu rýchlosť. Podľa hlásení bude ďalšia kampaň zameraná na 400 km/h.
Okrem oznámenia testu Hyperloop One odhalil aj prototyp svojho podvozku: “Aerodynamická podložka je dlhá 8,5 metra a je konštruovaná z konštrukčného hliníka a uhlíkových vlákien.” S použitím elektromagnetického pohonu a technológie mag-lev je určená na prepravu nákladu a ľudí cestujúcich takmer v nadzvukových rýchlostiach.
“Hyperloop One’s Pod je jediným vozidlom na svete, ktoré s vlastným lineárnym elektromotorom spoločnosti dosiahne autonómny vysokorýchlostný pohon a levitáciu v kontrolovanom nízkotlakovom prostredí.”
V dotazníku Hyperloop One sa hovorilo, že “akonáhle úspešne potvrdíme našu technológiu v sérii úspešných testov v roku 2017, budeme postupovať smerom k budovaniu prevádzkových zariadení na celom svete, aby sme získali medzinárodné normy bezpečnosti a certifikácie. Má mať tri systémy v prevádzke do roku 2021. ”
Treba tiež poznamenať, že Hyperloop One nie je jedinou spoločnosťou, ktorá sa snaží vytvoriť hyperloopové systémy v reálnom svete. Konkurenciou je spoločnosť Hyperloop Transportation Technologies (HTT), ktorej cieľom je uviesť do prevádzky systém do roku 2024 a do marca budúceho roku začne budovať dráhu. Spoločnosť HTT uzatvorila dohody o vývoji pre skúšobnú dráhu v Kalifornii a potenciálne aj so Slovenskom, ale nepodnikli sa ešte žiadne verejné testy ani ukážky.

























