Druhou príčinou predčasnej poruchy autobatérie je inštalácia výrobku nesprávneho systému. “Niektoré dnešné autobatérie sú vyrobené podľa technológie AGM. Potrebujú oveľa väčší počet cyklov vybitia – nabitia. Majú byť preto použité v autách so systémom štart-stop,” povedal expert.
Majitelia áut ale, aby ušetrili, kupujú často namiesto príslušnej batérie “obyčajnú“, a v tých prípadoch dochádza k poruche veľmi rýchlo, varoval Kolodočkin.
Ďalšou príčinou predčasnej “smrti“ autobatérie sú výkyvy teplôt. Podľa experta všetko, čo má urobiť majiteľ, je aspoň občas skontrolovať stav akumulátora za horúceho a studeného počasia.
Príčinou predčasnej poruchy autobatérie môže byť tiež nedbalosť majiteľa. Kolodočkin povedal, že niektorí majitelia môžu kúpiť batériu, ktorá sa nehodí nielen podľa druhu alebo elektrických parametrov, ale dokonca podľa veľkosti.
“V prípade, že ide o nesprávnu batériu, dá sa k nej ako-tak pripojiť drôt, ale nedá sa správne upevniť. Majiteľ teda začína robiť najrôznejšie nerozumné veci, ako je použitie povrázkov, lepiacej pásky alebo ju jednoducho necháva samostatnú. Za jazdy sa potom bude akumulátor triasť ako pri teste vibrácií. Kvôli tomu môže rýchlo opadnúť aktívna hmota, alebo sa objavia trhliny, oboje spôsobia poruchu,” vysvetlil expert.