„Minister dopravy mal urobiť všetko pre to, aby súťaže na jednotlivé trate boli férové. Súťaž, v ktorej zostane jeden záujemca, nie je žiadnou súťažou. Tak je tomu aj v ‚súťaži‘ o trať Žilina – Rajec, v ktorej ‚súťaží‘ už len jeden záujemca – štátna ZSSK. Veci sa majú teda tak, že táto „súťaž‘ je de facto upevňovaním štátneho monopolu, čo tvrdíme už takmer štyri roky. Takúto súťaž musí minister zrušiť a nechať to na novú vládu, ktorá vzíde z volieb vo februári 2020,“ poznamenal poslanec Ivan a doplnil: „Minister Érsek zosobňuje to najhoršie, čo mohlo slovenskú dopravu postihnúť. Predstiera, aký je veľkým Európanom, ako rozumie významu konkurencie, ktorý Európska únia presadzuje aj v takom segmente, akým je osobná vlaková doprava. Ale v reálnej politike sa správa ako prívrženec štátnych monopolov, ktoré občanov okrádajú o komfort i peniaze.“
Demokratická strana odmieta tolerovať štátne monopoly tam, kde môže existovať normálna hospodárska súťaž. „Vlaková a cestná doprava k takým sektorom hospodárstva nesporne patria. V prípade účasti v budúcej vláde budeme demonopolizáciu osobnej vlakovej dopravy presadzovať, pretože prináša úžitok občanom. Je to naša DNA,“ dodal volebný líder Demokratickej strany a poslanec parlamentu J. Rajtár.