Na most vošiel minulý týždeň slovenský kamión z rakúskej strany, kde chýbali zákazové značky. Zastavili ho až zábrany v Devínskej Novej Vsi, kamión teda musel celým cyklomostom cúvať späť.
Samotnej diagnostike predchádzali stretnutia so statikmi. Pomocou počítačových modelov cyklomosta sa modelovalo zaťaženie mostného objektu. “Práve návrhový model vie určiť miesta, ktoré boli najviac zaťažené či poškodené. Zároveň sa nastavovali a vypočítavali modely merania v teréne,” vysvetľuje kraj a dodáva, že cyklomost je dimenzovaný na maximálnu váhu do 7,5 tony. “Keďže kamión, ktorý prešiel po cyklomoste presiahol túto hranicu, bolo dôležité zistiť, aké poškodenia mohli nastať a kde presne by sa mohli nachádzať,” doplnil BSK. Vyhodnotenie diagnostiky Cyklomosta slobody v Devínskej Novej Vsi bude známe ešte tento týždeň. Ak statik potvrdí, že je cyklomost bezpečný, opäť ho otvoria pre verejnosť
„Konanie vodiča je trestuhodné a nezodpovedné. Okrem ohrozenia životov, ku ktorému mohlo prísť, sme museli zatvoriť obľúbenú a vyhľadávanú spojnicu medzi Slovenskom a Rakúskom,” vyjadril znepokojenie predseda BSK Juraj Droba. “Počkáme si na závery vyšetrovania a určenie vinníka. Potom si budeme uplatňovať nárok na uhradenie nákladov v súvislosti s diagnostikou či prípadnými opravami cyklomosta,“ uzavrel. Prípadom sa zaoberá príslušný útvar Okresného riaditeľstva Policajného zboru v Bratislave IV. Incident vyšetruje ako podozrenie zo spáchania trestného činu všeobecného ohrozenia z nedbanlivosti. Trestné oznámenie na neznámeho páchateľa podala aj mestská časť Bratislava – Devínska Nová Ves.