Vedci uviedli, že čím sú deti staršie, tým viac preferujú hračky, ktoré spoločnosť prisudzuje ich pohlaviu. To znamená, že chlapci si dobrovoľne častejšie vyberú autá a dievčatá sa viac hrajú s bábikami. Vo výskumoch, ktoré britskí vedci analyzovali, boli stovky detí vo veku od jedného do ôsmich rokov. A aj sami výskumníci uznávajú, že ich prekvapilo, ako silný je vplyv tzv. rodových stereotypov na výber hračiek.
Podľa niektorých štúdií je biologické nastavenie silnejšie ako spoločnosť. Christina Hoff Sommers z konzervatívneho think-tanku American Enterprise Institute zmienila prípad, kedy sa firma Lego snažila prísť na to, ako prinútiť dievčatá, aby mali rady stavebnice.
Firma následne údajne zistila, že keď chlapci dostali do rúk stavebnicu hradu, tak ho poňali ako veľké bojisko, ale dievčatá chceli, aby sa všetky postavičky kamarátili.
Spoločnosť sa v ohľade tzv. rodových stereotypov, hlavne na Západe, začína meniť. Ale viditeľné je to viac u dievčat. Tie totiž, keď dostanú na výber medzi typicky dievčenskými a medzi rodovo neutrálnymi hračkami podľa štúdie častejšie siahnu po tej rodovo neutrálnej. A častejšie sa hrajú aj hračkami pre chlapcov. U chlapcov to tak ale nie je.




















