V roku 2017 predaj bagiet s maslom a slaninou poprvýkrát ustúpil hamburgerom. Vyplýva to z údajov spoločnosti Gira Consei, ktorá sa zaoberá analýzou francúzskeho spotrebiteľského trhu v oblasti potravín. Americký pokrm sa dá nájsť na jedálnom lístku v 85 % francúzskych reštaurácií.
„Už tri roky sledujeme eufóriu, hotové burgerové šialenstvo,” hovorí Bernard Boutboul, riaditeľ Gira Consei. „V tomto roku ani nevieme, ako máme zhodnotiť tuto valcujúcu tendenciu. Je to hystéria: v roku 2017 sme zaznamenali 1,46 miliard predaných kusov, jedná sa o 9% rast, je to fenomenálny nárast,” povedal Boutboul.
Podľa neho burgerovú hystériu možno vysvetliť tým, že tento pokrm spája štyri potraviny, ktoré sa vo Francúzsku tešia veľmi veľkej obľube: chlieb, mäso, syr a hranolky. Ešte v roku 2016 predaj hamburgerov a bagiet s maslom a slaninou bol porovnateľný, ale bagety niekoľko rokov postupne strácali svoje pozície.
Pre porovnanie v Česku je obľuba hamburgerov až na štvrtom mieste. Medzi Čechmi stále jednoznačne vedie sviečková a vyprážaný rezeň a hranolky. Na treťom mieste je šunková pizza, uvádza televízia Stream.cz. Česi údajne priemerne zjedia až 1,3 milióna knedlíkov denne. Popularita fastfoodov v Čechách však stále stúpa. Česi v nich v roku 2016 zjedli 2 200 ton hovädzieho mäsa a 4 000 ton hranoliek a iba v McDonald’s utratili 4,6 miliardy korún.
Za zmienku stojí, že iba 30 % burgrov vo Francúzsku bolo predaných v reťazcoch rýchleho občerstvenia, 70 % pripadalo na obyčajné reštaurácie alebo kaviarne. Popularita rýchleho občerstvenia rastie, a to vďaka tomu, že reťazce opúšťajú škodlivý fastfood a miesto toho nadobúdajú viac „gastronomický charakter”, tvrdí BFM TV.























