Cyclops (USS Cyclops) je pomenovaná po postave z gréckej mytológie. Bola to skutočne obrovská loď s výtlakom takmer 20 tisíc ton. Dopravovala hlavne uhlie pre americkú armádu.
Dňa 16. februára 1918 opustil Cyclops prístav v Riu de Janeiro a vydal sa na sever. Na palube mal 306 cestujúcich (podľa iných dát 309), okrem toho mal dopraviť 10,8 tisíc ton mangánovej rudy.
Naposledy Cyclops videli pri Barbadose. Potom zmizol a nikto ho už nevidel. Nehľadiac na rozsiahle pátranie sa nenašli ani úlomky, ani stopy, ani telá. Malo sa za to, že loď potopila nemecká ponorka, ale Nemecko to poprelo.
Existovala ešte jedna verzia, že sa loď potopila počas nečakanej búrky. Odporcovia tejto teórie, ale trvajú na tom, že by živel zanechal aspoň nejaké dôkazy nešťastia. Navyše v deň zmiznutia lode panovalo dobré bezveterné počasie. Stalo sa to v časti Atlantiku známej ako Bermudský trojuholník alebo tiež Diablov trojuholník. Práve ten, kde za záhadných okolností zmizlo stovky lietadiel a lodí.
Prieskumníci ale dospeli po preštudovaní dokumentov k záveru, že sa nič záhadného pri zmiznutí Cyclopsusu nestalo. Problémy vznikli zrejme kvôli preťaženiu lode. Informujú o tom britské médiá.
Zistilo sa, že kapitán USS Cyclops zapísal do lodného denníka, než opustil Jamajku niekoľko problémov. Bol tam záznam o poruche motora, aj o tom, že loď nie je prispôsobená na dopravu takýchto veľkých objemov ťažkých nákladov. Skrátka, Cyclops bol hrozne preťažený. Zo záznamov po krátkej zastávke na Barbadose je jasné, že loď plávala s veľmi nízkym ponorom a že jej fungoval iba jeden motor.
Závery britských novinárov, ale nie sú žiadnou senzáciou. USS Cyclops bol vyvinutý a vyprojektovaný práve na dopravu uhlia a nie rudy. Slabá konštrukcia, nezodpovedajúca nákladu, a tiež poruchy pohonu, mohli spôsobiť haváriu. Už skôr na to poukázali americkí experti.
Milovníci anomálnych verzií napočítali maximálne 150 prípadov záhadného zmiznutia lietadiel a lodí v Bermudskom trojuholníku. Prvý záznam pritom pochádza zo začiatku 16. storočia. Takže za viac ako päť storočí mal zmiznúť obrovský počet techniky, čo sa ale nestalo.
V čase prvej a druhej svetovej vojny tam padali lietadlá a bombardéry kvôli chybám pilotov, zlému zariadeniu a zlým poveternostným podmienkam. Tieto prípady neboli dobre vyšetrené, a nakoniec dostali mystické vysvetlenie.