“Nečakáte, že niečo také uvidíte, keď používate dôveryhodnú aplikáciu. Je šokujúce vidieť takú monumentálnu chybu,” uviedol pre spravodajský portál BBC Rory Glover z Leedsu, ktorému sa v utorok cez členstvo prostredníctvom poisťovne ukázal prístup k asi 50 videám, ktoré nepatrili jemu. O probléme povedal svojmu kolegovi, ktorý v Babylone kedysi pracoval, a ten firmu upozornil na problém. Krátko na to Glover prístup k videám stratil. Ako pre BBC uviedol, stále má po incidente so službou obavy a neplánuje ju v budúcnosti používať.
Podľa vyhlásenia firmy bol únik dát výsledkom softvérovej chyby, ktorú identifikovali a rýchlo vyriešili. O probléme už jej technici podľa hovorcu spoločnosti vedeli ešte predtým, ako ich kontaktoval Gloverov kolega. Chybu nedopatrením spôsobila nová funkcia, ktorá umožní používateľom prepínať počas hovoru z audia na videokonzultácie. Okrem Glovera sa nahrávky ukázali ďalším dvom používateľom v Spojenom kráľovstve, medzinárodné operácie spoločnosti chyba neovplyvnila.
Aplikácia Babylonu umožňuje svojim členom komunikovať s lekármi, terapeutmi a ostatnými zdravotníckymi odborníkmi prostredníctvom videohovoru cez smartfón, pričom v prípade potreby pošle do najbližšej lekárne elektronický recept. Vo Veľkej Británii má viac ako 2,3 milióna registrovaných používateľov.