Väčšina hlavných automobiliek v poslednej dobe predáva v USA menej vozidiel než pred rokom. Pokles o 3,5 % v celom odvetví zvyšuje známky toho, že predajný boom dosiahol svoj vrchol. Obrat v General Motors klesli v auguste o 5,2 percenta na zhruba 256.000 vozidiel. Rival Ford predal takmer 215.000 áut, čo je o 8,4 percent menej. Predaje klesli aj nemeckej automobilke Volkswagen, zatiaľ čo dcérska spoločnosť Audi rástla napriek emisnému škandálu.
Samotný Ford uviedol, že na trhu došlo k zmene trendu. Dokonca aj GM už nedúfa, že sa mu podarí priblížiť k predajnému rekordu v USA z minulého roku, kedy predal takmer 17,5 milióna vozidiel. Dôvodom pre koniec eufórie zákazníkov je podľa odborníkov koniec predajných stimulov. V júli tiež došlo k prekvapujúcemu poklesu.
V auguste Toyota predala 213.000 vozidiel, čím sa dostala na úroveň Forda, avšak aj japonská automobilka utrpela pokles vo výške päť percent. Predaje VW klesol o viac ako deväť percent na asi 29.400 vozidiel, nemecká prémiová automobilka BMW dosiahla presne 30,500 (pokles o 7,2 percenta) a Mercedes/Smart predal približne 31.900 vozidiel (nárast o 2,1 percenta). O 2,5 percenta vzrástli predaje Audi na takmer 19.300 vozidiel. Jasne sa však vzopreli trendu automobilky koncernu Fiat Chrysler: Ten valcoval trh s takmer 197.000 predanými vozidlami, čo je nárast o 3 percentá.
V celkovom poklese na automobilovom trhu sa darilo aj Volvu a britskému koncernu Jaguar Land Rover: Volvo predalo takmer 7.700 vozidiel, čo je takmer o 31 percent viac, Jaguar Land Rover s približne 9.300 predanými vozidlami dosiahlo nárast dokonca až o 46,5 percenta.