Washington 28. marca 2023 (HSP/europeanconservative/Foto:Pixabay)
Zdá sa, že celý náš príbeh o COVID-19 bol riadený z tieňa prostredníctvom zákerného antidezinformačného orgánu, ktorý vedome cenzuroval pravdivý obsah, aby podporil svoju agendu, píše Tamás Orbán pre The European Conservative
Twitter cenzuroval pravdivé správy o vedľajších účinkoch, otázky týkajúce sa účinnosti, odborné názory nesúhlasiacich lekárov a dokonca aj niektoré “znepokojujúce vtipy” týkajúce sa vakcín COVID-19, a to všetko na žiadosť “antidezinformačného” orgánu, ktorý čiastočne financuje vláda USA. Najnovšia várka Aktov Twitter sa pozerá na to, ako sa projekt Virality postaral o to, aby v súvislosti s vakcínami existovala len jedna pravda.
Po prevzatí Twitteru Elonom Muskom stále pokračuje vyšetrovanie minulých porušení slobody prejavu tejto spoločnosti, ktoré sa dotýka viacerých oblastí politiky, v ktorých sa vláda alebo veľké podniky snažili udržať prísnu kontrolu nad naratívmi sociálnych médií, a to s pomocou veľkých technologických spoločností.
Podrobnejší rozbor najdôležitejších aspektov spisov Twitter bol uverejnený už skôr, preto sa teraz zamerajme na hlavnú postavu najnovších odhalení: projekt Virality, “rozsiahle, multiplatformové úsilie o monitorovanie miliárd príspevkov v sociálnych médiách zo strany Stanfordskej univerzity, federálnych agentúr a množstva (často štátom financovaných) mimovládnych organizácií”, ako ho opísal novinár Matt Taibbi, ktorý spisy zverejnil.
1.TWITTER FILES #19
The Great Covid-19 Lie Machine
Stanford, the Virality Project, and the Censorship of “True Stories” pic.twitter.com/v41dyC26ZR— Matt Taibbi (@mtaibbi) March 17, 2023
Vláda USA v roku 2021 poverila projekt Virality spustením “celoplošného plánu monitorovania obsahu súvisiaceho s Covidom” na všetkých hlavných platformách sociálnych médií vrátane Twitteru, Facebooku, YouTube, Instagramu, TikToku a dokonca aj Pinterestu. Nasledovala operácia skutočne masívneho rozsahu, pričom každý deň boli označené milióny položiek na ďalšie preskúmanie.
Jediný problém? Projekt Virality sa ani nesnažil byť objektívny alebo vecný, ako jasne dokazujú desiatky e-mailov patriacich do internej komunikácie predchádzajúceho vedenia Twitteru. Na žiadosť projektu Virality sa spoločnosť Twitter s radosťou prispôsobila a poslušne cenzurovala všetko, čo by spochybňovalo odbornosť Dr. Anthonyho Fauciho, propagovalo prirodzenú imunitu alebo uvádzalo teóriu úniku z laboratória (ktorá sa odvtedy vyvinula do najpravdepodobnejšieho scenára vzniku COVID-19).
Čo je ešte horšie, Virality Project vedome potláčal to, čo kategorizoval ako “pravdivý obsah, ktorý by mohol podporiť váhanie s očkovaním”, ako napríklad “príbehy o skutočných vedľajších účinkoch vakcín” (vrátane úmrtí), správy o tom, že jednotlivé krajiny zakázali alebo vyšetrujú určité vakcíny, a dokonca “správy o očkovaných osobách, ktoré sa aj tak nakazili COVID-19”.
15. In one email to Twitter, VP addressed what it called the “vaccine passport narrative,” saying “concerns” over such programs “have driven a larger anti-vaccination narrative about the loss of rights and freedoms.”
This was framed as a “misinformation” event. pic.twitter.com/ZdbKE1tFac— Matt Taibbi (@mtaibbi) March 17, 2023
V mnohých prípadoch sa ukázalo, že to, čo sa viceprezident rozhodol cenzurovať ako dezinformáciu alebo nepodloženú konšpiračnú teóriu, bolo pravdivé už o niekoľko mesiacov alebo týždňov neskôr. Projekt Virality napríklad označil a odstránil tvrdenia o tom, že niektoré krajiny plánujú zaviesť očkovacie pasy, že prelomové infekcie nie sú ničím iným ako “extrémne zriedkavým” alebo že infekcia COVID môže viesť k rozvoju prirodzenej imunity.
Organizácia dokonca vyzvala platformy sociálnych médií, aby sa zameriavali na ľudí, nie na príspevky, pričom použila logiku “pred zločinom”, ktorá tak pripomína Sovietsky zväz. Po identifikácii “známych recidivistov”, ako napríklad Roberta F. Kennedyho, projekt Virality oznámil Twitteru, že ich obsah “takmer vždy podlieha nahláseniu”.
Podľa Taibbiho tieto e-maily rozprávajú príbeh, ktorého dôsledky siahajú ďalej ako k dôvere ľudí v opatrenia v oblasti verejného zdravia. Ukazujú, že vláda USA má všetky prostriedky potrebné na účinnú kontrolu politických správ na našich digitálnych námestiach a že sa nebojí zapojiť do – v tejto chvíli už globálnej – masovej manipulácie. To v podstate spôsobuje, že naša schopnosť vnímať verejný konsenzus je čoraz viac zbytočná, čo je skvelý spôsob, ako zničiť dôveru nielen v naše inštitúcie, ale aj v seba navzájom.
8.This story is important for two reasons. One, as Orwellian proof-of-concept, the Virality Project was a smash success. Government, academia, and an oligopoly of would-be corporate competitors organized quickly behind a secret, unified effort to control political messaging.
— Matt Taibbi (@mtaibbi) March 17, 2023