New York 19. mája 2023 (HSP/DailyWire/Foto:Twiter)
Šampiónka v plávaní Riley Gainesová zaútočila na spoločnosť Adidas po tom, ako použila mužských modelov na propagáciu ženských plaviek, informuje The Daily Wire
Bývalá univerzitná plavkyňa v stredu reagovala na tweet o nových plavkách značky “Pride Swimsuit” titulkom, ktorý znel: “Nová rada dámskych plaviek Adidas predvádzaná… mužmi.” Obsahoval obrázky mužov, ktorí majú na sebe dámske jednodielne plavky.
“Nechápem, prečo to spoločnosti dobrovoľne robia,” napísala Gainesová na Twitteri. “Mohli aspoň povedať, že plavky sú unisex, ale neurobili to, pretože ide o likvidáciu žien. Zamysleli ste sa niekedy nad tým, prečo to takmer nevidíme v opačnom smere? Ženské plavky nie sú doplnené o vypuklinu.”
Gainesovej príspevok dostal stovky komentárov, pričom mnohí z nich súhlasili s tým, že tento krok športovej značky je len najnovším príkladom “likvidácie žien”, a označili ho za “odporný.”
Plavkyňu predtým pripravila o prestížne športové ocenenie NCAA jej “konkurentka” transrodová Lia Thomasová.
Republikánska členka Kongresu Nancy Maceová na Twitteri napísala: “Som dosť stará na to, aby som si pamätala, keď dámske plavky skutočne predvádzali ženy, nie muži.”
V správe na webovej stránke Adidas sa uvádza, že novú kolekciu plaviek s názvom “Adidas x Rich Mnisi Pride” vytvoril juhoafrický návrhár Rich Mnisi. Opisuje sa ako “oslava sebarealizácie, predstavivosti a neochvejnej viery, že láska spája a spolupráca skúma plynulosť, farby a vzory.”
“Toto partnerstvo je jednou z našich snách uctiť si komunitu LGBTQIA+ spolu s naším partnerom Global Purpose Athlete Ally,” dodáva sa vo vyhlásení. “Všetci sme jedineční, ale všetkých nás spája láska. To je posolstvo plaviek, ktoré boli navrhnuté v spolupráci s Richom Mnisim.”
Športová značka nasleduje ďalšie firmy zvučných mien, ako sú Anheuser-Busch, Maybelline, Target a Nike, ktoré sa rozhodli podporovať progresívnu ideológiu bez ohľadu na svoju zákaznícku základňu a zisk.