“Po vzlete a krátkom dvojminútovom lete stratilo lietadlo spojenie a nevyslalo na zem akékoľvek informácie o problémoch, čo môže nasvedčovať tomu, že sa na palube stala extrémna situácia, alebo došlo k vplyvu na stroj zvonku, alebo sa zrazil s prekážkou, ktorá tam však len ťažko bola,” domnieva sa Andrejev, ktorý v letectve pracoval 47 rokov.
Dodáva, že “Tu-154 je veľmi spoľahlivý stroj a zázraky neexistujú, tieto lietadlá len tak nepadajú”.
“Zažil som prípady, keď Tu-154 pristál po zlyhaní všetkých troch motorov, alebo napríklad slávne pristátie v tajge na opustenej pristávacej dráhe,” dodáva expert.
“Verzia o poruche na palube, o ktorej sa hovorí, ako je porucha na vyváženie kormidla, alebo odchýlenie sa z trasy letu, určite nemohli zabrániť posádke odovzdať tieto informácie na zem,” dodal Andrejev.
“To znamená, že sa stalo niečo extrémne, z praxe sú také situácie možné pri unesení lietadla,” dodal.
Expert spresnil, že údaje z automatického nahrávacieho zariadenia “s presnosťou na 99,99% dokážu objasniť, čo sa stalo v kabíne v čase katastrofy”.