Opilci spiaci priamo na ulici, menia sa na “živé billboardy”, ktoré sa rýchlo šíria po internete: v tom spočíva kampaň proti nadmernému pitiu alkoholických nápojov, od miestnej siete barov Yaocho.
V piatok a v sobotu, po ťažkom pracovnom týždni, sa pracujúci Japonci môžu konečne uvoľniť, to znamená odpočinúť si, čo v ich ponímaní často znamená piť až do straty vedomia. V súvislosti so zníženou schopnosťou odbúravať alkohol (menšou odolnosťou proti účinkom alkoholu) u väčšiny ázijského obyvateľstva, môžu byť následky pitia viac ako poľutovaniahodné.
Avšak v Tokiu sa už niečo také považuje za normálne. Večer ak vyjdete na ulicu, môžete vidieť tisíce ľudí, ktorí zaspali po ceste domov z baru. “Chceli sme niečo robiť s týmto problémom,” píše sa vo vyhlásení siete barov.
S pomocou farebnej lepiacej pásky a nápisov vytlačených na kartóne zmenili opilcov v živé billboardy na najfrekventovanejších uliciach mesta. Ako túto premenu vykonať, natočili na video, vytvorené reklamnou agentúrou Ogilvy & Mather. Kampaň odporúča okoloidúcim, aby za pomoci lepiacej pásky a nápisov na papieri, vytvorili z opilca ležiaceho na ulici živý billboard, odfotografovali ho a fotku zverejnili na sociálnej sieti na stránke # nomisugi (príliš opitý).
“Pretože v ponímaní japonskej spoločnosti je najdôležitejšia česť, veríme, že ľudia budú s alkoholom zaobchádzať opatrnejšie, aby sa nezmenili v niektorý z našich billboardov.”
ad