“Manažéri zúčastňujúci sa vývoja dizajnu produkcie vo všetkých oblastiach ekonomiky dokážu s použitím nášho modelu predpovedať, nakoľko dobre sa bude predávať produkt ich spoločnosti, a odhadnúť úžitok a zisk z prechodu na alternatívne dizajnové riešenia,” vyhlásil Subramanian Balachander z kalifornskej univerzity v Riverside (USA ).
Ukázalo sa, že prostí automobilisti dávajú na rozdiel od expertov a výtvarníkov prednosť istej rovnováhe v charakteristikách vozidla, pričom pomer novoty a obvyklého vzhľadu závisí na cene toho alebo iného modelu.
Pre ľudí, ktoré kupujú autá za stredne vysokú cenu, vyzerá ideálne vozidlo ako zmes rysov predávaných na trhu áut strednej úrovne a akýchsi nových čŕt, ktoré by sa mali podobať príznačným pre autá triedy Premium.
V top segmente je situácia opačná, tu má ideálne auto okrem zmesi typických a unikátnych rysov mať štýl príznačný pre spoločnosť, ktorá ho vyrobila. Kdežto najlacnejšie autá majú naopak imitovať drahšie vozidlá než sa podobať cenovo rovnakým.
Všetky tieto úvahy a algoritmy analýzy sa dajú, podľa Balachanderových slov použiť pre odhad tvaru a dizajnu nielen áut, ale aj akýchkoľvek druhov vysoko technologického tovar, napríklad “chytrých” hodiniek alebo mobilných telefónov.