Cadbury pravidelne každý rok organizuje spolu s charitatívnou asociáciou National Trust tradičné hľadanie čokoládových vajíčok pre deti tak, ako je v Západnej Európe zvykom. Tento rok sa však výrobca rozhodol odstrániť akýkoľvek odkaz na Veľkú Noc. Toto rozhodnutie vyvolalo hnev nielen Cirkvi ale aj britskej premiérky.
Valeures actuelles cituje vyjadrenie Theresy Mayovej pre TV 5 Monde: “To je úplne smiešne. Veľká Noc je pre mňa veľmi dôležitá, je veľmi dôležitá pre milióny kresťanov po celom svete.”
Cadbury obhajuje svoje rozhodnutie tým, že chce “otvoriť tento deň pre osoby všetkých vyznaní či bez vyznania.“
Výrobca ďalej dodáva, že lov na vajíčka pritiahne priemerne desiatky tisíc detí. Takže tento rok sa deti nezúčastnia „Lovu na Veľkonočné vajíčka Cadbury“, ale “Veľkého lovu na britské vajíčka Cadbury.“
Čitatelia franúzskeho konzervatívneho týždenníka v tom majú jasno: odteraz žiadna čokoláda Cadbury.
Katarína Hanzlíková