Po otvorení cyklotrasy z Trenčína do Nemšovej je lávka na moste využívaná chodcami a cyklistami do takej miery, že tu vznikajú problematické situácie. “V priebehu leta zabezpečíme z ľavého železničného mosta odstraňovať oceľové podvalové platne a oceľové nosníky zabraňujúcich vykoľajeniu a zároveň necháme osadiť bezpečnostné pletivo medzi oba priehradové mosty. Potom bude možné ľavý železničný most dočasne otvoriť pre cyklistov,” naznačil plány trenčianskej samosprávy vedúci útvaru mobility Róbert Hartmann.
Starý železničný most spája centrum mesta s pravým brehom Váhu. Po preložke úseku trate Bratislava – Žilina bol vyradený zo železničnej prevádzky. Nevyužitý most odkúpilo mesto Trenčín od Železníc SR za 456-tisíc eur, na uvedenú transakciu poskytla vláda SR štátnu dotáciu v plnej výške. Trenčianska radnica chce v prvom rade využiť most pre peších a cyklistov, ale rekonštrukciou chce zvýšiť tiež jeho celospoločenskú hodnotu a vybudovať tu aj priestor na relaxačné aktivity.