Zhotoviteľ úsekov diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 v okolí Bratislavy v celkovej dĺžke 59 kilometrov v rámci PPP projektu predpokladá neskôr počas roka 2020 ukončiť aj časť D4 z Ketelca po bratislavskú mestskú časť Rača. Úseky R7 Bratislava, Prievoz – Ketelec a začiatok úseku D4 Bratislava, Jarovce – Ketelec (križovatka D4 a R7) s dunajským súmostím skončia pravdepodobne neskôr. Pôvodne mali byť všetky úseky R7 a D4 hotové na jar, resp. jeseň 2020.
“Všade tam, kde je to možné, napredujú práce s plným nasadením. Pokračuje asfaltovanie vozovky, na križovatkách Čierna Voda, Ivanka, západ a Ivanka, sever tiež pokračujú práce podľa plánu,” informoval nedávno zhotoviteľ stavby D4R7 Construction. Výstavba úsekov diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 v okolí Bratislavy podľa spoločnosti D4R7 Construction pokračuje vo vysokom tempe. Hlavný zhotoviteľ stavby tvrdí, že väčšina prác pozdĺž takmer celej trasy R7 Bratislava, Prievoz – Ketelec – Dunajská Lužná – Holice je vo vysokých dokončovacích fázach.
Práce na križovatkách Prievoz, Slovnaftská, Dunajská Lužná, Šamorín a Holice podľa spoločnosti napredujú podľa plánu. V prípade Prievozu budú ďalšie etapy otvorené v súlade s harmonogramom dopravy dohodnutým s Políciou SR a ďalšími príslušnými úradmi. “Na úsekoch 4 a 5 medzi križovatkou Ketelec a obcou Holice prebiehajú dokončovacie práce, ako je inštalácia betónových zvodidiel či protihlukových bariér, ” povedal generálny riaditeľ D4R7 Construction Juan José Bregel.
Na stavbe dunajského súmostia na úseku D4 Bratislava, Jarovce – Ivanka, sever je podľa zhotoviteľa dokončené východné predmostie v dĺžke 1 280 metrov. Pokračujú práce na 18. segmente, ktorý je z tejto strany zároveň posledným. Je tiež dokončených 850 metrov budúceho mosta zo západnej strany, práce sa dostali do svojej poslednej etapy s plánovaným ukončením vo februári. Ako spoločnosť poznamenala, aj výstavba Kajakového a Dunajského mosta pokračuje plynulo a v plnom nasadení. Dokončené sú štyri nulté segmenty (tzv. zárodky) nad vodným tokom. Dokončujú aj práce na kompenzačných opatreniach v podobe sprietočnenia Biskupického ramena.
Výstavba piatich úsekov D4 a R7 v celkovej dĺžke 59 kilometrov (z toho dva úseky D4 a tri úseky R7) je v súčasnosti najväčším infraštruktúrnym projektom nielen na Slovensku. Zároveň ide o jeden z najväčších PPP projektov v Európe. Koncesionárom projektu D4R7 je Zero Bypass Limited (Obchvat Nula), ktorý zabezpečuje financovanie, výstavbu a budúcu 30-ročnú prevádzku D4 a R7. Súčasťou konzorcia sú spoločnosti Cintra, Macquarie Capital a Porr AG. Spoločnosť D4R7 Construction je hlavným zhotoviteľom stavby a sú v nej španielska spoločnosť Ferrovial Agroman a rakúsky Porr Bau. Koncesnú zmluvu pre projekt D4 a R7 uzatvorili Ministerstvo dopravy a výstavby SR a Zero Bypass Limited v máji 2016.