“Myslel som si, že k tomu, aby sa stal človekom prezidentom v priamych voľbách, je nevyhnutné, aby ho voliči dlhodobo poznali,” upozornil v úvode svojho komentára Pikora.
Súčasný svet podľa neho “hlboko pohŕda politikou” a prezidentom sa môže stať iba ten, koho, naopak, nepoznáme, pretože len tak si môžeme myslieť, že to je slušný človek.
Dodal, že ľudia vlastne automaticky vychádzajú z predpokladu, že v politike slušné osoby nie sú, a preto musí prísť niekto zvonku.
“Nemôžete mu vyčítať minulosť. A mesiac pred voľbami hovoriť veci tak, aby nikoho nenaštval, nie je tak ťažké, ako keby to mal robiť celý život…”
Pikora sa v komentári pre Reflex zameral aj na zvláštne výsledky výskumných agentúr.
“Sú ľudia, ktorí tvrdia, že nie je potrebné, aby bol kandidát dlhodobo známy, a ako príklad uvádzajú Kisku, ktorý podľa nich ako slovenský prezident obstál na prvom mieste. Ja si ale nemyslím, že Kiska bol neznámy nepopísaný papier. Naopak, myslím, že ho veľa ľudí poznalo kvôli tomu, akým spôsobom zbohatol,” uviedol.
Slovensko je teraz podľa neho v mimoriadnej situácii. To sa podľa Pikoru prejavuje v politickej kampani. Posledné predvolebné prieskumy sú aj z jeho pohľadu neuveriteľné.
Upozorňuje, že prieskum spoločnosti Median publikovaný RTVS tvrdí, že Čaputová má podporu 23,5 percent respondentov. V prieskume Focusu získala 26,3 percenta. A podľa agentúry AKO má 52,9% rozhodnutých voličov. “To sú tak rozdielne výsledky v podobnom období, že je to do oči bijúce.”
“Niektorí tvrdia, že je to prudký nárast popularity v posledných dňoch. Takže dokonalý produkt marketingovej agentúry? Tak dobrý produkt, ktorý prebije i všetky “nevýhody”. “Z marketingového hľadiska právnická profesia nie je pre kandidáta na prezidenta optimálna – ľudia nemajú v priemere príliš radi právnikov.”
Dodáva, že pre PR agentúru je určite príjemné, keď na prezidenta nekandiduje muž, ale žena. “Ženy jej fandia, pretože je žena. Muži jej fandia, pretože je krásna. Či už si liberálni voliči strelili vlastný gól a najskôr im ešte ani nedošlo: Ako v poslednom čase vyzýva “liberálna demokracia”, nezáleží na tom, aké je pohlavie, sexuálna orientácia, rasa alebo náboženstvo… Tak prečo niekto fandí žene len preto, že je žena, keď je to vlastne jedno?”
Pikora sa tiež hypoteticky a humorne pýta, či sa Čaputová odhodlá aj k promenáde v plavkách… “Sú dokonca ľudia, ktorí tvrdia, že prezident by mal v prvom rade svoju krajinu reprezentovať, preto musí nejako vyzerať. Popravde – nemyslím si to.”
Prezident volený priamou voľbou má podľa jeho slov z jednotlivcov najsilnejší politický mandát v krajine a rozhodne to nie je len figúrka na prehliadkovom móle. Voľba prezidenta nie je voľbou kráľovnej krásy. To by sme sa potom mohli dočkať aj promenády v plavkách…”
Vzhľadom na aktuálnu situáciu na Slovensku Pikora preto predpovedá, že budúce prezidentské voľby v Českej republike budú neuveriteľnou šou marketingových agentúr, ale mizernou šou racionality a rozumu. “Už teraz sa hľadá zatiaľ neznámy produkt, ktorý bude možné pre jeho nevedomosť dobre predať.”



















