Subdodávatelia sú pritom podľa zväzu významnou súčasťou automobilového priemyslu na Slovensku, tvoria takmer 60 percent tržieb automotive sektora a 60 percentami sa podieľajú aj na exporte automobilového priemyslu. “Na Slovensku je aktuálne 343 subdodávateľov, ktorí spoločne poskytujú prácu viac ako 154 tisíc zamestnancom. Od hustoty a kvality subdodávateľskej siete priamo závisí aj ďalšie napredovanie finálnych výrobcov na Slovensku,” konštatuje zväz.
Aj preto sa zväz v rámci svojich štruktúr rozhodol založiť samostatnú Divíziu subdodávateľov. “Subdodávatelia majú významné zastúpenie v rámci automobilového priemyslu, aj preto s nimi aktívne komunikujeme a podporujeme ich v riešení problémov v rámci našich odborných komisií,“ uviedol prezident zväzu Alexander Matušek. Medzi tie kľúčové patrí nedostatok kvalifikovanej pracovnej sily, rýchly a nepredvídateľný nárast mzdových nákladov, ako aj podpora a rozvoj aplikovaného výskumu a vývoja. “Táto oblasť začína byť pre mnohé firmy doslova otázkou prežitia, nárast nákladov na pracovnú silu je potrebné kompenzovať znižovaním logistických nákladov. Výskum a vývoj je pre firmy mimoriadne dôležitý z pohľadu budúcej konkurencieschopnosti ich produktov a prispôsobovania sa novým trendom,“ priblížil koordinátor Divízie subdodávateľov Jaroslav Holeček.
Zväz automobilového priemyslu SR vznikol v roku 1993 v Bánovciach nad Bebravou. Je členom európskej asociácie výrobcov automobilov ACEA. Momentálne zastupuje záujmy 198 právnych subjektov. Automobilový priemysel je ťahúňom slovenského hospodárstva, generuje 13,9 % hrubej produkcie Slovenska, svojimi aktivitami ovplyvňuje priamo aj nepriamo viac ako 275 tis. pracovných miest a podieľa sa 46 % na celkovom exporte priemyslu SR.