Londýn 2. júna 2020 (HSP/Sputnik/Foto:Sputnik-Ramil Sitdikov)
Piloti a letušky vysvetlili, prečo by sa ľudia nemali za letu vyzúvať, píše Express. Podľa Bena Sherwooda, autora knihy o bezpečnosti, dochádza k 80 % všetkých nehôd počas prvých troch minút letu, alebo ôsmich posledných pred pristátím
Preto by mali byť cestujúci a posádka pripravení k rýchlej evakuácii, a teda by mali mať obuv na nohách.
Pilot z veľkej leteckej spoločnosti vysvetlil, že by niekto sotva chcel opustiť lietadlo, ktoré môže byť v ohni alebo v blate, v papučiach.
Súhlasí s ním letuška katarskej leteckej spoločnosti, ktorá povedala: “Máte mať na nohách topánky počas vzletu a pristátia, pretože je to najnebezpečnejšia časť letu.“
Dodala tiež, že obuv v priechodoch alebo radoch medzi sedadlami môže spomaliť evakuáciu.
Okrem mimoriadnych situácií existuje aj iná príčina, prečo sa cestujúci nemajú vyzúvať.
“Prosím, nechoďte nikdy na toaletu naboso,“ napísal steward na internete a dodal: “Môžete si byť istí, že v deviatich prípadoch z desiatich nie je tekutina na podlahe voda.“
Dodal, že toalety upratujú len na konci cesty.
Zákaz mobilných telefónov
Britský letec zas vysvetlil časopisu Express, prečo je potrebné vypnúť telefón počas letu, alebo uviesť ho do špeciálneho režimu.
Ide o to, že signály mobilných telefónov môžu vytvoriť poruchy v navigačných systémoch lietadiel. Prepojenie mobilu na režim v lietadle, keď sa užívateľ nemôže dostať na internet alebo si zavolať, znamená, že je zablokovaný akýkoľvek vysielací signál.
“Vykonali niekoľko prieskumov, ktoré dokázali súvislosť medzi používaním mobilných telefónov na palube a vznikajúcimi poruchami,“ povedal zamestnanec leteckej spoločnosti. Nehľadiac na zlepšenie technických kapacít lietadiel, venujú vraj regulačné orgány veľkú pozornosť rizikám ovplyvňujúcim bezpečnosť letu.
Bývalá letuška Bobby Lory ale povedala, že poruchy navigácie kvôli fungovaniu smartfónu sú zriedkavé. “Stáva sa to s určitými modelmi, alebo v prípade, že mobil používa hneď niekoľko cestujúcich,“ tvrdí letuška.
Oveľa častejšie sú prípady vzniku porúch v akustike kvôli rozhovorom po telefóne počas letu, pretože to jednoducho prekáža komunikácii zamestnancov.