Bratislava 27. januára 2024 (HSP/ Fox Bussines / Foto: Pixabay)
Podľa Fox Bussines sa odborníci obávajú nového partnerstva spoločnosti Victoria’s Secret s umelou inteligenciou, pri nakupovaní odhaľujú nové nebezpečenstvá
Spoločnosti Victoria’s Secret & Co. a Google Cloud oznámili viacročné partnerstvo. Spolupráca umožní obľúbenému maloobchodnému predajcovi využívať technológiu umelej inteligencie spoločnosti Google na vytvorenie personalizovaného nakupovania.
Niektorí odborníci sa obávajú, že partnerstvo bude predstavovať zásah do súkromia.
Odporúčania na mieru
„Integrácia technológií umelej inteligencie a generatívnej umelej inteligencie Google Cloud nielenže zlepší zážitok z online nakupovania pre našich zákazníkov, ale tiež umožní našim interným tímom rozvíjať inovácie v rôznych obchodných funkciách,“ povedal o dohode podľa správy v PR Newswire riaditeľ pre zákazníkov Victoria’s Secret Chris Rupp.
V rámci dohody bude Victoria’s Secret využívať umelú inteligenciu Google Cloud aj generatívnu umelú inteligenciu v snahe zlepšiť online nakupovanie pre zákazníkov. Spoločnosť Victoria’s Secret mohla využiť nové technológie na vytvorenie nového konverzačného asistenta s generatívnou AI, ako aj chatbota s AI, ktorý by zákazníkom poskytovali odporúčania na mieru.
Christopher Alexander, hlavný analytik spoločnosti Pioneer Development Group, nebol najnovším vývojom prekvapený. Povedal : „ Asistenti s umelou inteligenciou budú patriť medzi najdôležitejšie technologické produkty roku 2024.“
Bude užitočná ?
„Umelá inteligencia, ktorá podporuje spotrebiteľov, bude skúmať každý dostupný údaj o vás. Bude poskytovať odporúčania na produkty alebo služby, aby sa lepšie prispôsobila vašim požiadavkám,“ povedal Alexander. „Je to veľmi podobné tomu, ako sa digitálna reklama stala takou efektívnou v generovaní reklám. Ide o reklamu, ktorá sa vám má zobraziť na najrelevantnejší produkt, len na úplne personalizovanej úrovni. Ide o neuveriteľne efektívne využitie umelej inteligencie, ktoré ľuďom skutočne pomôže, aby sa táto technológia začala používať pohodlnejšie,“ povedal.
Alexander sa domnieva, že „Spotrebitelia môžu v budúcnosti očakávať oveľa viac takýchto typov partnerstiev,“ povedal Alexander. Stotožňuje sa s ním aj prezident projektu Bull Moose Aiden Buzzetti. „Kľúčovým prínosom zamestnanca v predajni je usmerňovanie preferencií tých, ktorí ju navštívia a skúšajú si oblečenie. To je zážitok, ktorý sa ťažko reprodukuje cez obrazovku. Dáva zmysel, že spoločnosti, ktoré chcú zvýšiť spokojnosť zákazníkov a obmedziť vrátenie tovaru online, implementujú nástroje na replikáciu tohto osobného zážitku,“ povedal Buzzetti.
„V súčasnosti je to pravdepodobne jedno z najproduktívnejších a najmenej škodlivých obchodných využití modelov umelej inteligencie,“ dodal.
„Dôvodom, prečo môže byť AI účinná pri zlepšovaní tejto skúsenosti, je jej schopnosť spracúvať informácie,“ tvrdí redaktor časopisu Federalist Samuel Mangold-Lenett.
„AI môže drasticky skrátiť čas potrebný na spracovanie logistických informácií. Dokáže tiež efektívnejšie spracovať informácie o zákazníkoch spolu s údajmi o zásobách. V skutočnosti ide len o odstránenie sprostredkovateľa služieb zákazníkom,“ povedal Mangold-Lenett.
Nová éra podnikania
Spoločnosť Victoria’s Secret privítala partnerstvo so spoločnosťou Google ako “novú éru” pre svoje podnikanie : „Veríme, že zlepší zákaznícku skúsenosť a zefektívni naše operácie. Tiež nám umožní lepšie uspokojovať potreby našich zákazníkov a spolupracovníkov.“
Nie každý však verí takýmto partnerstvám s umelou inteligenciou. Politický riaditeľ American Principles Project Jon Schweppe povedal : „Ľudia nie sú úplne pripravení na to, čo revolúcia v oblasti umelej inteligencie prinesie.“
„Chatboti predávajúci spodnú bielizeň..Osobní asistenti, ktorí na vás kričia, aby ste jedli zeleninu…Autá poháňané umelou inteligenciou, ktoré vám odmietajú dovoliť ísť 60 na rýchlosti 55..Toto je teraz svet AI, my v ňom len žijeme,“ povedal Schweppe.
Výskumný pracovník nadácie Heritage Foundation Jake Denton zdieľa niektoré z týchto obáv. Hovorí, že takéto partnerstvá by mali “spustiť poplach” pre každého, kto sa obáva potenciálneho zneužívania spotrebiteľov.
„Keďže systémy Al sú čoraz sofistikovanejšie, značky získajú bezprecedentnú schopnosť pochopiť a ovplyvniť správanie spotrebiteľov,“ povedal Denton.
„Aj keď väčšina Američanov ešte stále úplne nechápe, ako sa ich informácie v maloobchode zbierajú a analyzujú, integrácia systému Al by mohla rozšíriť moc spoločností, ktoré by pod zámienkou personalizácie mohli potichu manipulovať s nákupmi alebo výdavkami,“ dodal.