Gröhling hovorí, že náboženstvo a etika, ktoré sú súčasťou škôl, by mali vštepovať mladému človeku isté hodnoty. Ale na druhej strany by sa nemali uchýliť k takémuto “šíreniu nezmyslov”, ktoré vraj rozoštváva ľudí.
“Povedať, že niekto zastáva akúsi „kultúru smrti“ je silná káva. Zabraňuje to akejkoľvek diskusii medzi veriacim a neveriacim človekom. Odhliadnem od toho, že bojovať naraz proti potratom aj antikoncepcii a nezdôrazniť pritom iné spôsoby ochrany pred nechceným tehotenstvom (aby sme sa tým potratom naozaj vyhli), je trochu protirečenie. Ale prilepiť k tomuto všetkému ešte aj rovnosť mužov a žien a označiť to za „kultúru smrti“ je hodné konšpiračného plátku, nie učebnice,” píše v príspevku na sociálnej sieti.
Gröhling si tiež myslí, že ak budú iné názory označené za „kultúru smrti“, len ťažko príde k nejakému porozumeniu. “Naša spoločnosť je už dosť polarizovaná a rozhnevaná. Školy ani učebnice by to nemali podporovať. Naopak, radšej by mali hľadať cesty k vzájomnému pochopeniu.” Cirkev pritom pochopenie pre hriešnikov má, nemôže však prestať brániť a šíriť pravdu, na ktorej je postavená a upozorňovať na hriech a jeho dôsledky.
Ondrej Prostredník z PS, zas hovorí o nezmyselnom “kastovaní ľudí na tých za život a za smrť”. Prekáža mu, že súčasný právny stav cirkvám umožňuje, aby sa katolícke náboženstvo vyučovalo podľa učebných plánov a učebných osnov, ktoré schvaľuje Konferencia biskupov Slovenska po vyjadrení Ministerstva školstva Slovenskej republiky. A tiež to, že inšpekciu takýchto hodín vykonávajú osoby poverené hlavným školským inšpektorom po dohode s príslušnou vrchnosťou Katolíckej cirkvi.
“Obsah vyučovania náboženstva na verejných školách je v rukách cirkví. Zo súčasného právneho stavu vyplýva, že ak cirkev chcela zaradiť do osnov stať o „kultúre smrti“, ministerstvo školstva s k tomu mohlo vyjadriť hoc aj negatívne, ale do učebníc sa to napokon dostalo tak či onak. Toto je nezdravý vzťah štátu a cirkvi, ktorý umožňuje, aby cirkvi zneužívali právo výučby na verejných školách na šírenie fundamentalistickej teológie a démonizovali existujúce ľudskoprávne štandardy v našej spoločnosti,” myslí si.
Na záver dodáva, že nemáme dovoliť populistickým a extrémistickým politikom, aby vytvárali takýto priestor na akési obmedzovanie ľudských práv.
Vašečka: Je pre mňa česť hlásiť sa k viere v Ježiša Krista
Podľa poslanca Národnej rady Richarda Vašečku z Kresťanskej únie to, že viacerí progresívci a ultraliberáli sa na sociálnych sieťach rozhorčujú nad týmto textom z učebnice náboženstva a zosmiešňujú ho, ukazuje skutočnú mieru ich tolerancie.
“V dobe, keď je in pľuť na Cirkev a byť ‘progresívnym veriacim’, sa mnohí boja otvorene postaviť za učenie Cirkvi, z ktorého vychádza aj tento text. Pri krste zazneli (aj nado mnou) tieto slová: “Toto je viera naša, toto je viera Cirkvi. Túto vieru vyznávame a ona je našou slávou v Ježišovi Kristovi, našom Pánovi.”
Poslanec Vašečka na Facebooku uviedol, že aj pre neho je česť hlásiť sa k viere v Ježiša Krista v katolíckej Cirkvi. “Budem to robiť bez ohľadu na to, či si ma za to zoberú na paškál rôzne liberálne médiá a stránky. Tým vlastne len krásne dokazujú, ako je to s tou ich ‘toleranciou’, ktorú tak vehementne žiadajú pre rozličné zvrátenosti.”
“K hodnotám života sa treba hlásiť a obhajovať ich bez ohľadu na to, či je to IN alebo nie,” dodal.
Tatiana Stará