Aktivisti prichádzajú aj s nápadom, ktorý by mohol zmierniť predpokladané zdržania premávky. Je ním nadjazd ponad vyťaženú križovatku na ceste I/11 v Radoli, výstavba ktorého by podľa odhadov mohla stáť 3 milióny eur.
Nielen dokončenie obchvatu Třinca na českej strane či pokračujúce práce pri poľských mestách Katovice a Bielsko-Biala, ale aj avizované spustenie úseku D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec na konci roka 2020 spôsobia podľa Jánošku zhustenie dopravy v okolí Kysuckého Nového Mesta. “Ak dnes je autami blokované územie okolo obcí Svrčinovec, Čierne a Skalité, po otvorení úseku Bukov – Svrčinovec sa neuralgický bod premávky presunie ku Kysuckému Novému Mestu. V súčasnosti tu autá čakajú od desať minút do polhodiny, možno predpokladať, že čakacie lehoty v budúcnosti presiahnu aj jednu hodinu,” uviedol Jánoška.
Podľa jeho kolegu z iniciatívy D3 pre Kysuce Mateja Fabšíka má čakanie v kolónach obrovský dopad na ekonomiku i životné prostredie. Aj preto prišli s riešením, ktoré by mohlo urýchliť premávku na ceste I/11. “Na popud spoločnosti Schaeffler, ktorá je najväčším zamestnávateľom na Kysuciach, vznikla štúdia na vybudovanie nadjazdu ponad križovatku v Radoli. Tá by sa zmenila na kruhovú, avšak využívala by ju len miestna doprava, pričom tranzitná doprava by bez zdržania prechádzala po nadjazde,” priblížil pripravené riešenie Fabšík. Ako ďalej poznamenal, s uvedeným projektom, ktorého realizácia by podľa prepočtov iniciatívy mohla stáť 3 milióny eur, oslovili aj Národnú diaľničnú spoločnosť a budú apelovať na čo najskoršie rozbehnutie potrebných prípravných prác.
“NDS dala spracovať technickú štúdiu, ktorá by mala ukázať návrh riešenia na odstránenie bodovej závady pri Kysuckom Novom Meste. Úprava križovatky by si vyžiadala novú projektovú prípravu, čo znamená posúdenie vplyvov na životné prostredie a ďalšie fázy prípravy. Konkrétne riešenie, ako aj bližší časový harmonogram ukáže technická štúdia,” uviedla vo svojom stanovisku pre agentúru SITA hovorkyňa NDS Michaela Michalová.
Aj keď výstavba diaľnice D3 na Kysuciach podľa aktivistov stagnuje, zostávajú optimistami, a aj preto po troch rokoch zmenili logo svojej iniciatívy. “Čierne pozadie vyjadrovalo smútok a červené písmená boli symbolom desiatok mŕtvych na kysuckých cestách. Dnes meníme názov na D3 pre Európu. Diaľnica je totiž naším spojivkom s Európou a v európskom duchu sme zvolili aj modrú a žltú farbu loga,” vysvetlil zmenu Jánoška.