“Slovensko má dnes dvojnásobné čísla oproti hociktorej krajine. Dvojnásobné a vyššie čísla. Jedine Holandsko s lockdownom od 16. decembra (do 1. marca) je na dvoch tretinách Slovenska. Všetky tie krajiny okrem mierne sa kolísajúceho Belgicka majú TRVALÝ pokles čísiel s predpokladom na 8. februára na takej výške ako keby sme my mali budúci týždeň denne 500. My sa budeme tešiť na 1500, Mr. Rozstrel.”
Školy
Analytik v statuse spísal aj postup fungovania v školách:
“Najprv malé deti a hlavne zo sociálne znevýhodneného prostredia, striedavá starostlivosť, problémy rodičov s alkoholom, veľa súrodencov, zaostávajúci, bez PC a internetu. Najprv v malých skupinách (6-8-10-12), nie viac. Najprv len na 4 hodiny, neskôr na viac, pridať poobedné aktivity. Veľa hodín v exteriéri, 1 hodina minimálne, ideálne 2 zo 4. Nestriedať pani učiteľky, a aj tie len “mladšie ročníky”, chrániť panie dôchodkyne. Nemiešať triedy a veľa vetrať, neprekurovať, vlhkosť 40%. Germicídne žiariče, rodičia nestretávať sa. Prípadne striedať deti obtýždeň doma / škola, dokonca škola v sobotu, ale každý deň menej hodín. Deti mobilných rodičov (z I. línie a potrebnej infraštruktúry) oddelené od detí od nemobilných rodičov. Len hlavné predmety ale z každého aspoň 1 hodina týždenne, určite aj umenia: vytvarná, hudobná (nespievať), telesná ako povinnosť.”
Rozdiely v jednotlivých regiónoch na Slovensku sú veľké.
Deti v Hlohovci, Piešťanoch a v Trnave, prípadne v Dunajskej Strede, Komárne, Galante, Bánovciach, v Košiciach do školy posielať neodporúča. Do škôl radí posielať deti tam, kde je mapa trvale biela a potvrdený počet pozitívnych je max. 0,5%.
“Je frustrujúce pozerať sa na zmes a spleť vyjadrení za posledné dni, protichodné stanoviská a hodnotenia, nejasné vyjadrenia, tak ako bolo neuveriteľné počúvať bohorovné vyhlásenia, nezmyselné predikcie a zbožné priania vydávané za očakávania a presvedčenia. Je bolestivé vidieť hlboké nepochopenie reality, neschopnosť byť radšej 2-3 dni ticho, nepripravenosť verifikovať-testovať a zisťovať mutácie, overovať hypotézy a potvrdzovať trendy, prípadne vyhodnotiť “plošák” nejakým čarovným grafom,” konštatuje analytik v závere.
Tatiana Stará
















