Spojenie čínskych financií a ukrajinských konštruktérov sovietskej školy však desí Američanov.
Číňania sú majstri v kopírovaní, cez Motor Sič sa môžu dostať k viacerým zaujímavým informáciám, ktoré môžu následne zúročiť vo svojom zbrojárskom priemysle. Toho sa Američania obávajú, pretože Rusi a Číňania už stiahli americkú technologickú supremáciu z konca 20.
storočia na minimum a v mnohých oblastiach dokonca Rusi predbehli Američanov, ktorí za nimi zaostávajú o celú generáciu (PVO, rakety).
Číňania majú záujem o konštruktérsku dokumentáciu, veria že s pomocou Motor Sič sa začne aj revolúcia vo výrobe čínskych motorov nielen pre vojenské účely.
Práve kvôli pripravovanej fúzii ukrajinského Motor Sič a čínskeho Beijing Skyrizon Aviation pricestoval do Kyjeva John Bolton, ktorého cieľom je presvedčiť ukrajinského šéfa spoločnosti Vjačeslava Boguslajeva, aby nepredal 50% akcií Motor Sič Číňanom. Tlačiť na Boguslajeva bude Bolton pravdepodobne klasicky, v americkom štýle – napríklad sakciami, keďže Boguslajev má väčšinu svojich financií uložených v západných bankách, členovia rodín ukrajinských oligarchov sa angažujú na Západe.
Pre Američanov je neprijateľné, aby Motor Sič prešiel pod čínsku jurisdikciu a vďaka Motoru Sič by Číňania mohli zvýšiť svoj vojenský potenciál a brzdiť americké ambície v Juhočínskom mori.
























