“Minimalizovanie priameho denného kontaktu medzi obyvateľstvom je jeden zo zásadných dôvodov zmeny. Druhým je možnosť pravidelnej kontroly bezpečnosti zamestnancov a zákazníkov na pobočkách,” uviedla hovorkyňa Slovenskej pošty Eva Rovenská. “Organizovaným preberaním zásielok v priestoroch pobočky, rešpektovaním ochranných preventívnych opatrení a usmernení môže Slovenská pošta v tejto chvíli účinnejšie zabezpečiť ochranu zamestnancov ako aj zákazníkov skôr na poštách ako priamo v teréne,” poznamenala Rovenská.
Slovenská pošta upravuje doručovanie úradných zásielok, poistených listov, doporučených listov “do vlastných rúk”, “doručenkou/edoručenkou”, edobierkou”, ale aj zásielok zaťažených inými poplatkami (napríklad zásielky colného konania). Spoločnosť pozastavuje ich doručovanie na adresu doručovateľom, bude ich len oznamovať. Tieto zásielky budú uložené na pobočkách pôšt a zákazník dostane do schránky oznámenie o uložení zásielky (tzv. žltý lístok). Pri službe elektronické oznamovanie zásielok zas elektronickú notifikáciu zaslanú na e-mail alebo SMS.
“Vydávanie vyššie uvedených druhov zásielok bude zabezpečené pri priehradke na poštách, pričom úložná lehota týmto tzv. oznámeným zásielkam je automaticky predĺžená o ďalších 14 kalendárnych dní, bez vyberania poplatku za službu. Odberná lehota ostáva nezmenená, teda sa nepredlžuje, pre zásielky so skrátenou odbernou lehotou (s označením Uložiť…dní) a zásielky so službou Neukladať,” priblížila Rovenská.
Ostatné doporučené zásielky bude Slovenská pošta doručovať vhadzovaním do domovej listovej schránky. Za deň doručenia sa bude považovať deň vhodenia takejto zásielky do schránky alebo uloženie zásielky v poštovom priečinku. V prípade, že sa zásielka nedá pre veľkosť vhodiť do poštovej schránky, bude uložená na pobočke pošty, doručovateľ nechá oznámenie o uložení zásielky na pošte. “Doručovanie obyčajných listových zásielok pokračuje ako doposiaľ. Zásielku doručovateľ vhodí do poštovej schránky. V prípade, že sa zásielka nedá pre veľkosť vhodiť do schránky, bude uložená na pobočke pošty. Doručovateľ nechá oznámenie o uložení zásielky zákazníkovi v schránke,” dodala Rovenská.
Slovenská pošta už od 17. marca plošne pozastavila až do odvolania podaj a distribúciu letákov, od 18. marca pozastavila aj komerčné služby, ktoré sprostredkováva na svojich pobočkách. Pobočky pôšt musia byť podľa rozhodnutia vlády zo 16. marca v čase núdzového stavu otvorené, spoločnosť je totiž súčasťou kritickej infraštruktúry štátu. Centrálny krízový štáb Slovenskej pošty zasadá a rieši podnety denne. Spoločnosť naďalej neprijíma zásielky do rizikových oblastí Talianska. Obmedzenia v medzinárodnej leteckej doprave pretrvávajú, keďže letecké spoločnosti predĺžili embargo pre Čínu, Macao a Hongkong predbežne do 28. marca. Zásielky nie je možné doručiť ani do Mongolska, Kuvajtu, Džibutska a Líbye.