“Časté striedania ministrov, ktorí do funkcie nastupujú bez dostatočných odborných alebo morálnych predpokladov, necitlivé riešenie platov pedagógov, odkladanie reformy a absencia ozajstného dialógu so školskou verejnosťou nevytvárajú vhodné podmienky na tvorivú a nerušenú prácu pri vzdelávaní ďalších generácií,” uviedol prezident SKU Vladimír Crmoman.
SKU podľa jeho slov očakáva, že sa do čela rezortu čo najskôr postaví široko akceptovateľný odborník s čistým morálnym profilom, ktorý zabezpečí naštartovanie reformy. “Ďalšie odkladanie schválenia dokumentu Učiace sa Slovensko môže mať vážne následky na výkony a výsledky našich žiakov a rovnako by znamenalo zneváženie práce samotných tvorcov dokumentu, zamestnancov ministerstva a všetkých organizácií a občanov, ktorí dokument v dobrej viere študovali a pripomienkovali,” zdôraznil Crmoman.
“Slovenská komora učiteľov želá všetkým pedagogickým ako i nepedagogickým zamestnancom do nového školského roka veľa tvorivých síl a trpezlivosti. Veríme, že sa vám aj napriek súčasnej znepokojujúcej situácii podarí naďalej odovzdávať mladej generácii vedomosti a hodnoty potrebné na trvalo udržateľný rozvoj spoločnosti a našej krajiny,” dodal prezident SKU.