Internetový predajca ponúka vybrané druhy trvanlivých potravín, ako sú čaje, káva, špeciálna výživa pre deti a športovcov, už dlhodobo. Výraznejší, 200-percentný nárast záujmu zákazníkov o túto kategóriu zaznamenal už koncom februára, keď ľudia začali potraviny na webe vyhľadávať čoraz častejšie. Ponuku trvanlivých potravín tak portál začal postupne dopĺňať o nové položky, ako sú cestoviny, ryža, rybacie a mäsové konzervy.
“Súčasná situácia a pandémia nového koronavírusu naše životy veľmi menia a presúvajú ich viac do online priestoru. Od zavedenia vládnych preventívnych opatrení sa ľudia snažia správať zodpovednejšie a vyhýbať miestam s veľkou koncentráciou osôb. Vnímame, že bezpečnosť je pre nich čoraz dôležitejšia, a preto im chceme zjednodušiť zásobovanie a ponúknuť riešenie, ako chodiť von z dôvodu nákupov čo najmenej,” vysvetlil Igor Matejov z Mall Group.
V súčasnosti má internetový predajca v ponuke viac ako 740 položiek trvanlivých potravín a ich skladba sa stále rozširuje o najvyhľadávanejšie tovary. “Už v stredu 18. marca sme zaznamenali vo vyhľadávaní tovaru nárast záujmu o 1000 %. Trvanlivé potraviny predávame v kartónových baleniach. K najpredávanejším patria špagety v balení po 24 kusov. K štvrtku sme predali už 4,6 milióna jednotlivých kusov. Zásob však máme dostatok a sklady dopĺňame niekoľkokrát denne,” ubezpečil Matejov. O zavedení limitu na objednávku predajca zatiaľ neuvažuje.
Trvanlivé potraviny predáva Mall vo svojom e-shope aj v susednej Českej republike, ale podľa doterajších analýz sa potraviny na Slovensku predávajú trikrát viac ako u susedov. Dôvodom je absencia veľkých hráčov v oblasti online predaja potravín.
Priemerná cena nákupu trvanlivých potravín na Mall je 58 eur. Zákazníci si trvanlivé potraviny najčastejšie nechávajú doručiť domov kuriérom. Nákupy často kombinujú s tovarom z drogérie, krmivom pre zvieratá alebo tovarom, ktorý v súčasnosti rodinám pomáha lepšie zvládnuť sociálnu izoláciu, ako sú knihy, hračky alebo potreby na kreslenie.