Dôvodom je, že sa odkladá na neurčito termín dostavby tunela a podľa medializovaných informácií zo stavby odišli manažéri i robotníci.
„Miesto stavbárskych prác pracujú teraz advokáti na príprave sporu, v ktorom medzi taliansko-slovenským konzorciom Salini Impregilo S.p.A. a Dúha, a.s. a Slovensko republikou pôjde o ťažké milióny. Bol to premiér Peter Pellegrini, ktorý bez znalosti detailných príčin meškania urážlivými slovami vyháňal konzorcium zo stavby. A bola to Národná diaľničná spoločnosť, ktorá problémy neriešila v čase, keď vznikali,“ pripomenul poslanec NR SR za SaS a tímlíder strany pre dopravu Miroslav Ivan.
Liberáli zároveň podotýkajú, že tunel Višňové sa začal stavať v ruku 1998. „Odvtedy prešlo 20 rokov a krajina je bez dôležitého tunela, ktorý by pomohol doprave, bezpečnosti i životnému prostrediu. Dôrazne žiadame premiéra Pellegriniho a ministra dopravy Árpáda Érseka, aby konečne začali s konzorciom seriózne rokovať,“ uviedla podpredsedníčka SaS a predsedníčka Výboru NR SR pre hospodárske záležitosti Jana Kiššová.
Najrýchlejšia a najlacnejšia cesta k dostavbe tunela Višňové vedie podľa SaS cez pochopenie príčin meškania a ich následné odstránenie, a nie cez súdne spory. Slovenská verejnosť doteraz nevie, čo sa vlastne stalo, že termín dokončenia rok 2020 sa ukázal ako nereálny.