Alza dosiahla za posledné tri týždne, kedy prebiehala akcia Black Friday, vo všetkých krajinách kde pôsobí, obrat vo výške 3,3 miliardy českých korún bez DPH. Medziročný nárast obratu predstavoval 17 %. Celkovo sa v rámci akcie predali cez Alzu štyri milióny kusov tovaru a vybavilo vyše 1,1 milióna objednávok.
“Špička v tomto náročnom období prišla práve v piatok 29. novembra. V tento deň sa vybavilo celkovo 75 tisíc objednávok, teda 1 objednávka každú 1,14 sekundu po dobu 24 hodín, za 237 miliónov českých korún, čo je vyrovnanie doterajšieho rekordu,” priblížil obchodný riaditeľ Alza.cz Petr Bena s tým, že firma dosiahla aj rekord v hodnote tovaru na skladoch. Ten dosiahol vyše šesť miliárd českých korún, pri 6,5 milióna kusov tovaru. Priamo na výdajných miestach Alzy v Čechách a na Slovensku je ihneď k odberu počas Black Friday 25 tisíc mobilných telefónov, 55 tisíc domácich spotrebičov, 10 tisíc konzol a hier, 30 000 drogistických produktov a 20 000 kusov hračiek, 11 000 produktov zo segmentu auto-moto a mnohé ďalšie.
Výrazne zvýšený záujem o nákup tovaru v porovnaní s bežným obdobím roka zaznamenali aj v eshope Hej.sk. „Počas trvania akcie Black Friday sme zaznamenali dvojnásobný nárast predaja oproti bežnému obdobiu v roku. Čísla každoročne potvrdzujú, že záujem o nákup elektroniky počas Čierneho piatku stále rastie. Zákazníci nakupujú vianočné darčeky v predstihu a najčastejšie si do košíčka na Hej.sk vkladali kávovary, mobilné telefóny, sušičky bielizne, chytré hodinky,“ skonštatovala riaditeľka marketingu Hej.sk Andrea Jankovcová. Medziročné porovnanie čísel predaja v internetovom obchode Hej.sk podľa Jankovcovej ukázalo, že spoločnosť si polepšila o 17 percent oproti minuloročnému Čiernemu piatku.
Na internetovom obchode Mall.sk predali počas celej kampane Black Friday, ktorá trvala niekoľko týždňov, tovar v hodnote takmer 22 miliónov eur, pri medziročnom náraste o 40 %. „Tohtoročný Black Friday potvrdil, že táto akcia oslovuje stále viac Slovákov. Od štartu kampane sme boli svedkami skokových nárastov predaja vo väčšine darčekových kategórií – od mobilných telefónov a drobnej elektroniky cez hračky až po oblečenie a doplnky,” ozrejmil CEO skupiny Mall Oldo Bajer. V rámci Black Friday zákazníci Mall.sk najčastejšie nakupovali predovšetkým vianočné darčeky alebo akciu využili na nákup vybavenia do domácnosti, nákup vianočných dekorácií a čistiacich prostriedkov na vianočné upratovanie. Počas uplynulého víkendu bol najväčší záujem o hračky, malú bielu techniku a mobilné telefóny.