Projekt obnovy je podľa ministra veľmi komplikovaný, a preto ho ministerstvo chce zabezpečiť cez špecializovanú agentúru NATO, ktorá s tým má skúsenosti a vie čo má robiť. Letisko Sliač musí byť po realizácii projektov certifikované medzinárodnými inštitúciami.
„Robíme opatrenia tak, aby sme to stihli a mohli zachytiť sezónu civilného lietania aj vojenského lietania v roku 2023,“ povedal poslancom kraja Naď a dodal, že ako Banskoštiavničanovi mu na zachovaní civilného lietania aj osobne záleží. Bývalá vláda s civilným letiskom na Sliači podľa neho nepočítala a mala tam byť len vojenská základňa. „Peniaze na rekonštrukciu v sume 55 mil. eur boli len ‘vycucané z prsta’, bez realizačného projektu a nacenenia, a dnes už viem, že to bude stáť viac,“ konštatoval minister obrany.
Civilnú a ostatnú dopravu na letisku ukončia do konca roka, pretože na jar 2021 by sa už malo stavať. „Pri zachovaní civilnej prepravy ide o tri problémy. Prvý je medzinárodno-právny, týkajúci sa ochrany utajovaných skutočností. Ide o stíhačky F-16, ktoré sú klasifikované na úrovni USA tajné, a to je u nás na základe medzinárodnej dohody prísne tajné. Celé letisko tak musí byť v zóne prísne tajné. Ďalší je vojensko-technický problém udržania pohotovostnej časti s narastajúcim záujmom o civilné letectvo,“ objasnil minister s tým, že nakoniec sú tam tiež finančné problémy. „Do roku 2023 sa uskutoční len prvá fáza rekonštrukcie a ďalšie dve fázy sa budú musieť uskutočniť do roku 2030,“ doplnil Naď s tým, že počas prvej fázy obnovy letiska Sliač pôjdu stíhačky MIG-29 na letisko v Kuchyni, kde je preto tiež potrebné upraviť dráhu a infraštruktúru.