Bývalý podpredseda vlády ČSFR, bývalý veľvyslanec Slovenska v Taliansku a poslanec Národnej rady za KDH Mikloško upozornil, že Lidl sa po odstránení krížov z gréckych kostolov zo svojich propagačných materiálov dopustil ďalšieho marketingového kroku v rozpore s tradičnými kresťanskými hodnotami, keď označil Vianoce za “umelé, naduté, falošné”.
Lidl na svojej stránke uvádza: “Viete nám povedať, kedy sa Vianoce stali takými umelými? Takými nadutými, na oko dokonalými, falošnými? Takými nesmierne nudnými? A prečo sa všetci tvárime že to tak má byť? Naše Vianoce sú predsa úplne iné. Také ako každý rok. Skutočné, zmätené, hlučné, nedokonalé, veselé … proste normálne. Poďme spolu osláviť naše Vianoce. Lidl vám želá neobyčajne obyčajné Vianoce!”
Na čo Mikloško reagoval: “Ten, kto to písal, nevie, čo sú to Vianoce. Pozná len také naduté, falošné, nudné – bez kríža, betlehéma, Ježiša v jasliach. Ako tam, vtedy, na tých gréckych kostolíkoch,” napísal Mikloško v statuse.