VW, ktorý je najväčším výrobcom áut v Európe, pritom pred vypuknutím škandálu v predchádzajúcich piatich rokoch dokázal viac ako strojnásobiť tržby v Južnej Kórei.
Volkswagen označil rozhodnutie juhokórejských úradov za veľmi prísne a uviedol, že zváži právne kroky.
Ministerstvo životného prostredia v Soule odobralo certifikát 83.000 modelom VW, Audi a Bentley. No zatiaľ čo pre značku VW je Južná Kórea relatívne malým trhom, pre luxusné modely Audi a Bentley predstavuje táto krajina jeden z najrýchlejšie rastúcich trhov.
VW hrozí, že mu potrvá celé mesiace, kým znova získa certifikáty a vráti svoje modely do autosalónov. Udelenie certifikátu zvyčajne trvá tri mesiace, ale v prípade VW budú úrady oveľa prísnejšie.
Samotný koncern VW koncom júla oznámil, že zastaví predaj väčšiny svojich modelov v Južnej Kórei.
Volkswagenom vlani otriasol emisný škandál, tzv. dieselgate, najväčší v histórii firmy. Americká Agentúra na ochranu životného prostredia (EPA) totiž vlani v septembri obvinila VW, že do takmer 600.000 dieselových vozidiel v USA nainštaloval softvér, ktorý počas testov umožňoval zamaskovať skutočné hodnoty oxidov dusíka. VW neskôr priznal, že vo svete jazdí približne 11 miliónov áut s takýmto softvérom.
Juhokórejská prokuratúra obvinila VW z falšovania emisných testov a predložila ministerstvu životného prostredia zoznam modelov, ktorých sa to týka. A ministerstvo po dokončení previerky odobralo certifikáty väčšine modelov z produkcie VW, čo znamená zákaz ich predaja v krajine.